دیابت نوع 2 – از قلب و عروق خونی محافظت می کند

امنتین پروتئین کوچکی است که اخیراً کشف شده است. این پروتئین یافت می شود …

  • در سلول های چربی اطراف قلب و سایر اندام ها،

  • در روده کوچک،

  • در سلول های پوشاننده قلب و سایر اندام ها،

  • در سلول های عروق خونی،

  • در برخی از سلول های راه هوایی،

  • در روده بزرگ،

  • در تخمدان ها و

  • خون

این مولکول ضد التهاب است، و سطوح مختلفی از آن در مقاومت به انسولین و دیابت نوع 2 یافت شده است.

  • با تلاش بدن برای اصلاح دیابت نوع 2 و عوارض قلبی و عروقی ناشی از آن، سطح امنتین افزایش می یابد.

  • مطالعات همچنین نشان داده است که افراد چاق دارای سطوح پایینی از مولکول هستند.

این مجله در ژانویه 2019 منتشر شد تحقیقات دیابت و عمل بالینی گزارشی از یک مطالعه انجام شده در دانشگاه شهر اوزاکا در اوزاکا، ژاپن گزارش شده است. محققان آنجا مقایسه کردند …

  • 425 نفر مبتلا به دیابت نوع 2 تشخیص داده شدند

  • 223 شرکت کننده در مطالعه غیر دیابتی.

برای افرادی که در معرض خطر عوارض جدی هستند …

  • افراد بالای 65 سال،

  • افراد مبتلا به بیماری های قلبی و خونی و

  • افراد مبتلا به اختلال عملکرد کلیه،

سطوح پایین امنتین با کاهش گشاد شدن عروق خونی در پاسخ به افزایش جریان خون همراه است. از این نتایج، محققان به این نتیجه رسیدند که امنتین در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که در معرض خطر عوارض قلبی و عروقی هستند، نقش محافظتی دارد.

مطالعه ای که در دسامبر 2018 در مجله گزارش شد مراقبت تغذیه ای نشان می دهد که پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای کم کالری ممکن است در افزایش سطح امنتین مفید باشد. محققان دانشگاه وایادولید در وایادولید، اسپانیا، این رژیم غذایی را به مدت سه ماه برای 67 شرکت کننده دارای اضافه وزن با میانگین سنی 48 سال تجویز کردند.

تا پایان تحصیل سطح امنتین افزایش یافت در حالی که در موارد زیر کاهش یافت.

  • شاخص توده بدنی (BMI)،

  • وزن بدن،

  • چربی بدن،

  • اندازه دور کمر،

  • فشار خون

  • سطح قند خون،

  • انسولین – زیرا نیاز چندانی نداشت،

  • مقاومت به انسولین، عامل دیابت نوع 2 و

  • کلسترول LDL – کلسترول “بد”.

غذاهای اصلی رژیم مدیترانه ای عبارتند از …

  • سبزیجات – یونانی ها معمولاً 9 وعده میوه و سبزیجات در روز می خورند.

  • میوه،

  • غلات کامل – نان، ماکارونی و برنج،

  • حبوبات – لوبیا،

  • آجیل – پسته، گردو، بادام حاوی چربی های سالم هستند، اما به دلیل کالری بالا، آنها را در حد اعتدال مصرف کنید.

  • چربی های سالم مانند روغن زیتون و کانولا به جای کره. نان را به جای کره در روغن نباتی مایع می خورند.

  • شراب قرمز در حد اعتدال – اختیاری و

  • گیاهان و ادویه جات به جای نمک – جعفری، زعفران، آویشن، ریحان، رزماری، پونه کوهی و مریم گلی.

رژیم لاغری سریع