دست از مبارزه با وسواس غذا و وزن بردارید – نکته شماره 1 – عادت پریدن ترازو را کنار بگذارید

برخی از افراد احساس می کنند که مجبورند روزانه خود را وزن کنند، شاید فقط یک بار در صبح یا چندین بار در طول روز. آنها می توانند این کار را برای ایجاد احساس خوب انجام دهند، یا خواه بدانند یا ندانند، اغلب این کار را به عنوان یک اقدام خرابکارانه انجام می دهند تا احساس بدی در آنها ایجاد شود. این رفتار باعث افزایش استرس و ایجاد احساس وسواس نسبت به غذا و وزن شما می شود و باعث رنجش و نفرت شما از بدن می شود. هنگامی که احساس ناراحتی می کنید، معمولاً یک پرخوری در گوشه و کنار است.

تجربه پریدن مقیاس من

زمانی که رژیم می گرفتم، همیشه ترازو بازی می کردم. هر روز عادت کردم که در حالت های مختلف لباس پوشیدن و درآوردن لباس قبل و بعد از غذا، ترازو حمام خود را بالا و پایین کنم و هر بار بعد از رفتن به دستشویی به جرات می گویم. این مرا دیوانه کرد! پریدن مداوم من روی ترازو مثل لاتاری بازی بود. هر روز با آرزو و امید به عددی کمتر از روی ترازو بالا می رفتم و هر چقدر هم قسم می خوردم که به روحیه ام آسیب نرساند، همیشه همینطور بود.

وقتی سبکتر شدم، ناخودآگاه به من اجازه داد که برای جشن غذا بخورم. با افزایش وزنم، احساس گناه ناشی از پرخوری من را مجبور به کاهش وزن کرد، که باعث افزایش سطح استرس من شد. بسته به اینکه به چه سمتی می رفت، یا با اکراه متعهد به کاهش وزن با بستن کمربندم و محروم کردن خودم از غذاهایی که دوست داشتم، شده ام، یا اینکه مشاهده افزایش وزن اغلب برای فریاد زدن من مثل یک بانشی کافی است. آشپزخانه برای شیرجه رفتن در وان بعدی بستنی کوکی نعناع oreo از بن و جری. اما هرگز نفهمیدم که لیبرا چگونه در حال خرابکاری من است تا زمانی که شروع به کشف ارتباط به اصطلاح ذهن و بدن کردم. این زمانی بود که من شروع به تغییر بسیاری از عادات مدیریت وزنم کردم و یاد گرفتم که چگونه مانند یک زن لاغر طبیعی زندگی کنم، غذا بخورم و فکر کنم.

ارتباط ذهن و بدن

بین ذهن و بدن شما ارتباطی وجود دارد که می تواند شما را بیمار یا سالم نگه دارد. افکار شما می توانند شما را چاق یا لاغر کنند. این تصمیم شماست! دکتر نانسی بونیوس خالق برنامه Beyond Dieting است، یک برنامه رژیم غذایی مدیریت وزن که اهمیت تغییر افکار و رفتارهای شما برای تغییر شکل بدن را آموزش می دهد، همانطور که یاد می گیرید به گرسنگی فیزیکی خود پاسخ دهید تا هر چه می خواهید بخورید. دکتر بونیوس می گوید که به عنوان یک رژیم گیرنده، ذهن شما دستورات اشتباهی را می دهد و به بدنتان می گوید که کاری را که نمی خواهید انجام دهد. چاق بمان نظارت مداوم بر وزن خود روی ترازو باعث می شود مانند یک فرد چاق فکر کنید و اگر فکر می کنید چاق هستید نمی توانید لاغر باشید. این یک یادآوری دائمی است که شما هنوز چاق هستید.

بر کسی پوشیده نیست که رژیم‌ها جواب نمی‌دهند، و با تحقیقاتی که نشان می‌دهد تا 98 درصد از همه رژیم‌ها با شکست مواجه می‌شوند، این تاییدی است بر این که مسیر خروج کارآمد نیست. اکثر افرادی که سال ها رژیم گرفته اند، احساسات منفی و تصوری از خود دارند. تصور شما از خود، تصویری است که از خود دارید و تعیین می کند که مایل به انجام چه کاری هستید. با نگه داشتن شما در یک منطقه راحتی خاص مانند یک ترموستات عمل می کند. این در نهایت موفقیت شما را در تمام زمینه های زندگی تعیین می کند.

برای شکستن قالب و تغییر موثر باورهای منفی و ناتوان کننده خود در مورد غذا و بدنتان، باید عادات جدیدی ایجاد کنید که منجر به رفتارهایی شود که باعث می شود در خوردن غذا احساس امنیت کنید و با بدن خود احساس راحتی کنید.

بالا رفتن از یک ترازو فقط تخته چاق شما را روشن می کند و شما را در مسیر قدیمی فکر کردن مانند یک فرد چاق گیر می کند. برای رهایی از این تله چربی، در اینجا چندین دلیل وجود دارد که باید از تماشای وزن و پریدن روی ترازو خودداری کنید:

ترازو همیشه پیشرفت را اندازه گیری نمی کند شاید آزاردهنده ترین قسمت در مورد وزن کشی این باشد که عدد روی ترازو پیشرفت شما را دقیقاً اندازه گیری نمی کند. ترازوها فقط کشش گرانش را روی جرم اندازه می گیرند. اندازه یا چگالی جرمی را که اندازه گیری می کند دقیقاً نشان نمی دهد. یک پوند پر و یک پوند سرب هر دو به یک اندازه وزن دارند، اما یک پوند پر فضای زیادی را اشغال می کند و حجم کافی برای پر کردن یک روبالشی کامل را می گیرد. یک پوند سرب به راحتی در کف دست شما قرار می گیرد. حقیقت این است که برای رسیدن به قد ایده آل خود، ممکن است فقط نیاز به کاهش وزن نسبتاً کمی داشته باشید. نمی دانم چرا اینطور است، اما همینطور است. در “برنامه فراتر از رژیم غذایی” دکتر. نانسی بونیوس داستانی را در مورد تجربه خود به اشتراک می‌گذارد و می‌گوید: «من شخصاً قد خود را از 14/13 به 6/5 کاهش داده‌ام و در این فرآیند فقط 10 پوند وزن کم کردم.

وزن در نوسان است طبیعی است که وزن شما مدام بالا و پایین می رود. بسته به زمان سال، احتباس آب، هورمون‌ها، عوامل محیطی و حتی فشار اتمسفر، می‌تواند تا ده پوند تغییر کند.

استرس مقیاس وزن کردن خود یک شکل متداول خود خرابکاری است زیرا راهی برای ایجاد استرس در بدن شما است که شما را مستقیماً به ذهنیت رژیم غذایی متصل می کند و دائماً به شما یادآوری می کند که هنوز اضافه وزن دارید و باعث می شود احساس بی پناهی کنید. این پیام احساسی قدرتمند، “من چاق هستم”، بر هر پیشرفتی که در تلاش برای تغییر افکار خود داشته اید، غلبه می کند.

به خرد بدن خود ضربه بزنید افراد لاغر به طور طبیعی هرگز خود را وزن نمی کنند، بنابراین احتمالاً هیچ تصوری از وزن خود ندارند. این به این دلیل است که آنها به یک مقام خارجی متکی نیستند تا به آنها بگوید چگونه عادات غذایی خود را کنترل کنند. آنها رابطه صلح آمیز، متعادل و سالمی با غذا دارند و با گوش دادن به بدن خود در خوردن راهنمایی می شوند.

همیشه با آرامش تغییر هرگز آسان نیست. برای جلوگیری از مقاومت طبیعی ناشی از تمایل به ایجاد تغییرات در زندگی، بهتر است تا حد امکان با خودتان ملایم باشید. با پا گذاشتن روی ترازو استرس و تنش غیر ضروری ایجاد می کنید و پیشرفت خود را خراب می کنید. دکتر بونیوس می‌گوید: «تغییر دائمی نیازمند فضایی سرشار از عشق و مراقبت است، نه تنفر و انزجار. توصیه من را قبول کنید و از ترازو خارج شوید.