دستور پخت فلفل دلمه ای شکم پر

stuffed bell peppers - دستور پخت فلفل دلمه ای شکم پر

دستور پخت فلفل دلمه ای شکم پر

امروز می خواهیم طرز تهیه فلفل دلمه ای شکم پر را به شما آموزش  دهیم. در مواد به کار رفته سعی کرده ایم از تمام درشت مغذی ها استفاده کنیم تا آنچه می خورید یک وعده غذایی کامل باشد. به عنوان گوشت می توانید هم از چرخ کرده بوقلمون استفاده کنید و هم مرغ هر کدام را بیشتر دوست داشتید. با نگاهی به لیست مواد لازم متوجه می شوید مواد مغذی موجود در این غذا می تواند برای افراد مبتلا به دیابت و فشار خون بالا مفید می باشد. همچنین این غذا می تواند به سلامت قلب کمک کند و سیستم ایمنی را تقویت کند.

مواد لازم:

  • فلفل دلمه ای بزرگ 4 عدد
  • روغن کانولا 1.5 قاشق چای خوری
  • پیاز خرد شده یک عدد متوسط،
  • سیر یک حبه خرد شده
  • مرغ یا بوقلمون چرخ کرده 500 گرم
  • برنج قهوه ای پخته شده 1.5 فنجان
  • سس گوجه فرنگی ۲۲۵ گرم
  • جعفری خرد شده تازه یک قاشق غذا خوری
  • نمک یک قاشق چای خوری ( اختیاری )
  • پودر فلفل سیاه یک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه:

فر را تا دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید

درون فلفل دلمه ای ها را خالی کنید و انتهای ساقه را بزنید. در یک قابلمه بزرگ ۸ لیوان آب را به جوش بیاورید و فلفل دلمه ای ها را درونش بگذارید تا نرم شوند. (حدود یک دقیقه). فلفل دلمه ای ها را از آب جوش بیرون بیاورید و زیر آب سرد بگیرید تا خنک شوند، سپس کنارشان بگذارید.

روغن را در یک قابلمه بزرگ نچسب روی حرارت متوسط گرم کنید پیاز و سیر را اضافه کنید و بگذارید سرخ شود، مرتب بهم بزنید (حدود ۳ دقیقه). مرغ یا بوقلمون را اضافه کنید با یک قاشق چوبی بهم بزنید، آنقدر بپزید که رنگ صورتی خود را از دست بدهد.

میکس مرغ یا بوقلمون را به یک کاسه متوسط منتقل کنید و با برنج، یک دوم فنجان سس گوجه، جعفری، نمک ( اختیاری) و فلفل ترکیب کنید. فلفل ها را با این مواد پر کنید و در ظرف پخت قرار دهید. یک دوم باقی مانده از سس گوجه را روی فلفل ها بریزید. درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید به مدت 30 تا 35 دقیقه بپزد.

اطلاعات تغذیه ای:

مواد گفته شده در این دستور پخت برای ۴ وعده است. هر وعده شامل یک فلفل دلمه ای شکم پر می شود.

اطلاعاتی که در ادامه گفته می شود مربوط به یک وعده از این غذا است.

  • کالری: 327
  • چربی در یک وعده: 12 گرم
  • چربی اشباع در یک وعده: 3 گرم
  • فیبر در یک وعده: 6 گرم
  • کربوهیدرات در یک وعده: 31 گرم
  • پروتئین در یک وعده: 25 گرم
  • فولات در یک وعده: 39 میکرو گرم
  • کلسترول در یک وعده: 84 میلی گرم
  • قند در یک وعده: 7 گرم
  • ویتامین A در یک وعده: ۱٫۰۱۷ IU
  • ویتامین C در یک وعده: 139 میلی گرم
  • کلسیم در یک وعده: 39 میلی گرم
  • آهن در یک وعده: 3 میلی گرم
  • سدیم در یک وعده: 354 میلی گرم
  • پتاسیم در یک وعده: 805 میلی گرم

برای بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان می توانید از طریق لینک زیر ثبت نام کنید

دریافت رژیم اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید