دستور العمل میان وعده های سالم برای جلوگیری از چاقی

چه چیزی باعث چاقی می شود؟

علت چاقی ساده است. اگر به طور مداوم بیش از آنچه می سوزانید کالری بخورید، وزن اضافه می کنید. 3500 کالری معادل یک پوند وزن بدن است، بنابراین دریافت بیش از حد 50 تا 100 کالری در روز منجر به افزایش وزن 5 تا 10 پوندی در طول یک سال می شود. در نتیجه، عدم تعادل نسبتاً کوچک بین انرژی دریافتی و خروجی می تواند منجر به افزایش وزن قابل توجه در طول زمان شود. با دستور العمل های میان وعده های سالم به طور منظم، این اتفاق نمی افتد. در واقع، بیشتر کودکان چاق افزایش وزن آهسته اما ثابتی را طی چند سال نشان می دهند. بهترین راه برای تأثیر قابل توجه بر شیوع چاقی، پیشگیری از آن در وهله اول است.

سلامت ذهن بدن از چاقی جلوگیری کنید.

در اینجا پنج دستور غذا یا پیشنهاد میان وعده سالم وجود دارد که به شما در حفظ وزن طبیعی بدن کمک می کند. اگر BMI خود را بررسی کرده اید و در حال حاضر در دسته های اضافه وزن یا چاق قرار گرفته اید، این پیشنهادات به کاهش وزن در طول زمان کمک می کند.

1. یک معتاد به غذاهای ناسالم نباشید.

کودکان امروزی ممکن است بیشتر از کودکان گذشته نخورند. در واقع در بسیاری از موارد کمتر غذا می خورند. این چیزی است که می خورید که باعث ایجاد مشکل می شود. دستور العمل های میان وعده سالم بسته بندی شده خانگی که شامل چوب هویج، ساندویچ ژامبون روی نان سبوس دار، یک سیب و پول یک کیسه شیر 2 درصدی است به اندازه یک همبرگر فست فود هیجان انگیز نیست، یک سفارش متوسط سیب زمینی سرخ کرده و غیره نوشابه های دوازده انسی که در کافه تریا مدرسه ارائه می شود. اکثر بچه ها بدون فکر برگر را می خورند.

2. با روانشناسی خوب ذهن و بدن فعال بمانید.

زیاد برقصید یا وقتی رقص بیرون است، دوچرخه سواری کنید، پیاده روی کنید یا بادبادک بزنید! آیا می دانستید رقصیدن تا 300 کالری در ساعت می سوزاند، پیاده روی، اسکیت سواری، شنا و حتی بولینگ به مدت یک ساعت تقریباً به همان میزان کالری می سوزاند. فعالیت های شدیدتر مانند اسکی، تنیس، هندبال یا دوچرخه سواری کالری بیشتری می سوزاند. دوندگان در ساعت 900 کالری می سوزانند. نکته اصلی این است که حرکت کنید! ورزش را جزء لاینفک فعالیت های روزانه خود قرار دهید.

3. غذا را محور زندگی خود قرار ندهید.

بسیاری از مردم فقط برای خوردن غذا می خورند. این کاری است که وقتی حوصله‌مان سر می‌رود، انجام می‌شود و غذا خوردن نیز یک فعالیت اجتماعی است. هر چند وقت یک بار قصد دارید برای ناهار یا در یک پیتزا فروشی با دوستان خود ملاقات کنید؟ در حالی که این یکی از راه های حفظ ارتباط با مردم است، اما می تواند منجر به اضافه کالری شود. وقتی غذای شما از دستور العمل های میان وعده های سالم تهیه نمی شود و شما فقط چیزی را می خورید که دیگران می خورند. دوستان خود را در جای دیگری یا در پارکی ملاقات کنید که بتوانید بدون تمرکز روی غذا با هم معاشرت کنید.

4. تلویزیون و کامپیوتر را خاموش کنید.

دور شدن از صفحه تلویزیون یا کامپیوتر به شما زمان می‌دهد تا به دنبال علایق فعال‌تر باشید و مدت زمانی را که برای دستکاری تبلیغ‌کنندگان صرف می‌کنید کاهش می‌دهد. بهترین تعادل با روانشناسی ذهنی بدن و ارتباط با غذا را می توان با آنچه می خورید اندازه گیری کرد.