خودمراقبتی آسان برای انجام دهندگان و انجام دهندگان

به عنوان صاحبان مشاغل پرمشغله، مدیران اجرایی و حرفه ای (اغلب با زندگی کاری، داوطلبانه و خانوادگی) اولویت دادن به آن دشوار است چه رسد به اینکه در مراقبت واقعی از خودتان عمل کنید. گاهی اوقات این موضوع به عنوان یک موضوع کرکی و زنانه رد می شود. با این حال، در حالی که مردان اغلب مانیکور یا پدیکور نمی‌کنند یا با دوستانشان قهوه‌چت نمی‌کنند، هم مردان و هم زنان باید مطمئن شوند که استراحت کرده و انرژی خود را بازیابی کنند. که از خودش مراقبت می کند.

وقتی مراقب خودمان نیستیم، خود را در موقعیتی قرار می‌دهیم که در برابر استرس آسیب‌پذیرتر می‌شویم و در نتیجه مقابله‌های هیجانی را کاهش می‌دهیم و بزرگراه فرسودگی شغلی می‌کنیم. در حالی که اقدامات مراقبت از خود ما ممکن است در لیست 10 برتر ما برای اولویت های امروزی قرار نگیرد، زمان آن رسیده که آنها را به لیست خود اضافه کنید! قبل از اینکه فهرستی از «ایده‌آل‌ها» ایجاد کنیم، باید بفهمید که مراقبت از خود برای شما چه معنایی دارد.

سال‌هاست که دوستان و خانواده‌ام به من سرزنش می‌کنند که شمع را دو طرف روشن کرده‌ام و باید مراقب خودم باشم. گاهی اوقات درک منظور آنها دشوار بود. می دانستم که سرم شلوغ است، اما کارهایی را انجام دادم که به آنها اهمیت می دادم، دوستشان داشتم و برایشان انرژی و فضا پیدا کردم. دوستان و خانواده‌ام می‌گفتند فضا زمان استراحتم را می‌گیرد، اما گاهی اوقات در مورد اینکه چه کار کنم گیج می‌شدم. نمی‌توانستم تصور کنم سه یا حتی یک ساعت در خانه بنشینم و کتاب بخوانم، یا یک روز کامل به پیاده‌گردی بروم در حالی که سعی می‌کنم سرگرمی‌هایی را که دوست داشتم انجام دهم. این احساس بسیار بدی داشت: “آرام باشید و مراقب باشید، اما هیچ چیزی را برنامه ریزی نکنید.” معمولاً جواب می‌دادم: «خوبم». من برای روزم کارهای خودمراقبتی را برنامه ریزی کرده بودم و علیرغم کسب و کارم بسیار پرانرژی بودم، اما می دانستم که واقعاً از خودم مراقبت نمی کنم یا در اوقات فراغم برای تجملات وقت نمی گذارم، اما فقط استرس بیشتری به نظر می رسید. برنامه ریزی کارها در روز نیز.

چیزی که در نهایت توجه من را به خود جلب کرد، همانطور که بسیاری انجام می دهند، زمانی بود که بدنم مانند گذشته نمی توانست با من هماهنگی داشته باشد. پس از تولد دومین دخترم، تشخیص داده شد که من مبتلا به کم کاری تیروئید هاشیموتو هستم. گفته می شود که علائم شامل خستگی، مه مغزی، بدن درد و غیره است. فکر کردم، “چه خبر؟ فقط باید آن را طی کنی.” این تشخیص واقعاً چیزی را تغییر نداده است به جز افزایش نگرانی دوستان و خانواده‌ام مبنی بر اینکه سرعتم را کاهش می‌دهم و از خودم مراقبت می‌کنم. از آنجایی که از بهره وری و انجام کارها لذت می بردم، برنامه شلوغی با 2 شغل، خانواده ام و یک برنامه کاری داوطلبانه پرمشغله داشتم.

بعد وارد 40 سالگی شدم. در حالی که از هر کاری که انجام می دادم لذت می بردم، متوجه شدم که استرس زیادی با حاشیه کوچکی که به خودم اجازه می دادم به وجود آمد. ترکیب استرس و سلامت چیزی است که من به برخی از مسائل اضطرابی که داشتم و در نهایت منجر به حملات پانیک می‌شد نسبت می‌دهم. این توجه من را جلب کرد. من برای غلبه بر این چالش جدید میانجیگری را امتحان کردم، اما متوجه شدم که عوارض جانبی دیگری نیز دارد. سعی کردم به سال‌ها فرصت‌ها و تلاش‌هایم برای ورزش، مدیتیشن، یادداشت‌های روزانه، زمان‌های آرام و غیره نگاه کنم. متوجه فعالیت‌های کسانی شدم که در حال بزرگ‌تر شدن بودند، اما در مقایسه با کسانی که در همان سن به نظر می‌رسند، جوان به نظر می‌رسند. قدیمی آن موقع بود که به این فکر کردم که چگونه حاشیه های کم به من کمک کرد تا کارهای زیادی انجام دهم اما به طور قابل توجهی سطح استرس من را افزایش داد. سطح استرس من به کاهش کمک و افزایش اضطراب من کمک کرد، که سپس اثر موج دار خود را داشت.

شاید هنوز در مورد خودمراقبتی انکار می‌کنید و افرادی به شما می‌گویند که سرعت خود را کم کنید، یا شاید لحظه معکوس خود را داشته‌اید و به اهمیت مراقبت از خود پی برده‌اید. من معتقدم که همه باید از بدن، ذهن و روح خود مراقبت کنند، اما هنگام صحبت با سازنده موبایل، باید مراقب خود باشید. شما با افراد زیادی تعامل دارید، تأثیر دارید، و بسته به سطح مراقبت از خود، بر توانایی شما در انجام کاری که انجام می دهید و میزان مثبتی که در انجام آن سهیم هستید تأثیر می گذارد. پس چگونه این کار را انجام می دهید؟

شماره 1) اصول اولیه. اصول اساسی چیزهایی هستند که به پایداری مداوم شما کمک می کنند. وقتی سالم و جوان هستیم، به راحتی می توانیم از این سلامتی استفاده کنیم و از انجام ندادن اصول اولیه دور شویم. هر چه سن ما بالاتر می رود، اثرات این عدم مراقبت از خود یا شکل شگفت انگیز کسانی که وقت گذاشته اند را بیشتر می بینیم. تحقیقات و مقالات بهداشتی با پیشنهادات مشابه ادامه می دهند:

– خواب. تقلب نکن شما به 8 ساعت زمان نیاز دارید.

– حرکت. حتی پیاده روی روزانه بهتر از هیچ است. گام شمار بگیرید 10000 قدم بردارید برو بیرون (من در MN زندگی کرده ام، می دانم که چقدر می تواند سخت باشد.)

– اب. نوشیدن وزن بدن در آب ایده آل است، اما برای برخی از ما، آب بیشتر به سادگی یک پیروزی است. هر روز تکه‌های لیمو یا هر چیزی که به شما کمک می‌کند تا جایی که ممکن است اضافه کنید.

– سبز. سبزیجات و سبزیجات (کلم پیچ، اسفناج و غیره) را بیشتر مصرف کنید. راستش را بخواهید، سبزی های خوب برای من سخت هستند، اما هر چه بیشتر آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، راحت تر می شود.

– آنتی اکسیدان ها چه با غذاهای خوب (زردچوبه، دارچین، پونه کوهی، زغال اخته، آجیل و غیره) یا یک مکمل عالی.

– یک نفس عمیق بکش. خواه مدیتیشن کلاسیک باشد یا فقط 10 نفس عمیق در روز، لحظات خود را برای استراحت، کاهش استرس و اکسیژن رسانی به بدن خود طولانی کنید.

#2) بازیابی بدن، ذهن و روح. من معتقدم بین چک لیست مراقبت از خود و یادگیری گوش دادن به خود درونی و شهود مراقبت از خود تفاوت وجود دارد. چک لیست را می توان برای ارائه ایده، شروع به کار، یا نشان دادن راه های مختلف از آنچه واقعاً مورد نیاز است استفاده کرد. خودمراقبتی عمیق‌تر به این نیست که برده چک لیست باشید، بلکه به دنبال ندای درونتان است. به عنوان مثال، زمانی که تشنه هستید، بدن به آب نیاز دارد. می توانید به منوی نوشیدنی نگاه کنید: نوشابه، چای، قهوه، آبمیوه، آب… اما می دانید بدن شما واقعاً به چه چیزی نیاز دارد. به بدن خود گوش دهید و متوجه خواهید شد که وقتی سعی کنید سایر گزینه های باقی مانده را بنوشید تشنه خواهید شد. بدن برای تازه شدن به آب نیاز دارد. به همین ترتیب، در مراقبت از خود مهم است که یاد بگیریم چگونه به خودمان گوش دهیم و به آنچه بدن، ذهن و روح می‌خواهند گوش دهیم.

– چک لیست های نمونه که شامل فعالیت هایی از پیشنهادات معمول مراقبت از خود در برنامه روزانه و هفتگی شما می شود:

– بدن (به بدن شما کمک می کند تا از نظر فیزیکی احساس بهتری داشته باشد): ماساژ، پیاده روی در بیرون، خوردن سالاد، ورزش، کشش، استراحت 10 دقیقه ای، خوردن میوه، صرف صبحانه، نوشیدن آب بیشتر، شکر کمتر، آفتاب گرفتن، خندیدن

– ذهن (به کاهش استرس کمک می کند و ذهن را آرام می کند): مدیتیشن، نواختن پیانو یا ساز، خواندن کتاب، یادداشت روزانه، تهیه فهرست، تعیین حد، خواندن جملات مثبت و الهام، مرتب کردن، ساعت قطع برق

– روحیه (دل را تشویق می کند، شادی و آرامش درونی به ارمغان می آورد): قهوه با دوستان، گوش دادن به موسیقی، بیرون رفتن، غذا خوردن، خواندن کتاب مقدس، دعا، نگهداری و مرور یک پوشه کارت، کاهش یا از بین بردن افراد سمی و منفی در فیدهای شما، داوطلبانه

– جهت بصری. اگر بتوانید به شهود و صدای درونی خود گوش دهید، به شما می گوید که به چه چیزی نیاز دارید. ممکن است مانند چیزهایی به نظر برسد که می تواند در لیست مراقبت از خود یا کاملاً تصادفی باشد. ممکن است نخواهید این کار را انجام دهید، اما درک کنید که بدن شما چقدر عاقل است و به آن اعتماد کنید تا به شما در مورد آنچه نیاز دارید راهنمایی خوبی بدهد. می تواند اینگونه باشد:

– شما تمام روز را در داخل کامپیوتر خود بوده اید. احساس ضعف و خستگی می کنید. از خود می‌پرسید، «چه چیزی باید شارژ کنم؟» برای پیاده‌روی.

– احساس می کنید بی انگیزه و بی انگیزه هستید. از خود می‌پرسید: “برای پر کردن چه چیزی نیاز دارم؟”

– با وجود داشتن افرادی در اطراف خود احساس تنهایی می کنید. شما از خود می‌پرسید، “چه چیزی برای تمدید نیاز دارم؟” برای نوشیدنی با BFF قدیمی خود تماس بگیرید.

– احساس می کنید غرق شده اید و عقب مانده اید. از خود می‌پرسید: “برای رهایی از استرس به چه چیزی نیاز دارم؟” فهرستی تهیه کنید.

– در مورد تمام پروژه های خود ناامید و عصبی هستید. از خود می‌پرسید: «برای آرامش به چه چیزی نیاز دارم؟» گوش دادن به موسیقی و رفتن به پیاده‌روی.

هر چه هست، نکته این است که هیچ حق و باطلی وجود ندارد. این یک عمل جادویی نیست، به این معنی است که به درون خود گوش دهید و به بدن خود اجازه دهید تا به طور خلاقانه آنچه را که لازم است به شما بگوید. این می تواند کمی “وووو” به نظر برسد و امیدوارم واضح باشد که من در مورد هیچ چیز غیرقانونی یا نامناسب صحبت نمی کنم، اما اگر به گوش دادن به بدن خود عادت کنید (با ساکن بودن و آرام کردن ذهن و گوش دادن به قلب خود گوش کنید. )، اطلاعات مفیدی به دست می آورید که نمی تواند از ذهن شما خارج شود، و لیست بی پایانی از کارهایی که می توان انجام داد، اما سوخت گیری واقعی و خودمراقبتی نشاط آور است که فقط برای شما، در این زمان و در این لحظه، وجود دارد. شما برای کمک به شما برای بهترین بودن!

رژیم لاغری سریع