خطر برای سلامت آلت تناسلی – ورزش بیش از حد منجر به سندرم تمرین بیش از حد می شود

وقتی صحبت از تصویر بدنی به میان می آید، مکالمه به طور کلی حول محور زنان می چرخد. دلایل خوبی برای آن وجود دارد؛ زنان به طور نامتناسبی تحت تأثیر تصاویر رسانه‌ها و پیام‌هایی در مورد اینکه چه نوع بدنی «ایده‌آل» است، قرار می‌گیرند و بدن‌شان بیشتر و آشکارا عینیت می‌یابد. با این حال، این نباید مردان را گمراه کند که فکر کنند در آشکار هستند. جامعه همچنین یک نوع بدن مردانه “ایده آل” را ارائه می دهد که با عضلات برآمده و نیم تنه V شکل مشخص می شود. در تلاش برای رسیدن به این ایده آل، برخی از مردان تقریباً هر روز به سختی در باشگاه تمرین می کنند و به بدن خود فشار می آورند تا بزرگتر و قوی تر شود. در حالی که ورزش – هم تقویت قلبی عروقی و هم تقویت قدرت – برای سلامت کلی مهم است، تمرین بیش از حد می تواند برای سلامت جسمی و روانی مخرب باشد. حتی می تواند بر سلامت آلت تناسلی تأثیر منفی بگذارد. به همین دلیل است که برای مردان مهم است که از سندرم تمرین بیش از حد آگاه باشند و برای جلوگیری از آن اقدامات لازم را انجام دهند.

سندرم تمرین بیش از حد

یکی از اجزای اصلی سندرم بیش تمرینی، افزایش کورتیزول، هورمون استرس بدن است که توسط قشر آدرنال ترشح می شود. وظیفه آن تجزیه پروتئین ها و چربی ها برای تبدیل آنها به منابع انرژی است.

مردانی که بیش از حد تمرین می کنند ممکن است علائم زیر را به دلیل کورتیزول اضافی و سایر عوامل تجربه کنند:

– خستگی

– کاهش عملکرد بدنی

– تغییر ضربان قلب/فشار خون در حالت استراحت

– درد ها

– بیخوابی

– کاهش قدرت عضلانی (از آنجایی که کورتیزول پروتئین را تجزیه می کند)

– کاهش اشتها

– سردرد

– شکایات گوارشی

– مشکلات عملکرد جنسی

– علائم روانی (مانند افسردگی)

تمرین بیش از حد نتیجه معکوس دارد زیرا در واقع بدن را ضعیف می کند. برای سلامت عمومی نیز خطرناک است.

کورتیزول و تستوسترون

به نظر می رسد کورتیزول با تستوسترون رابطه معکوس دارد. اگر یکی زیاد باشد، دیگری پایین است. سطوح پایین تستوسترون احتمالاً مسئول بسیاری از علائم جنسی مردانی است که بیش از حد تمرین می کنند. این شامل:

– کاهش میزان انزال

– کاهش میل جنسی

– ارگاسم ضعیف

– نعوظ ضعیف

– اختلال نعوظ کامل

سطوح پایین تستوسترون همچنین می تواند منجر به برخی از علائم ذکر شده در بالا، از جمله افسردگی و کاهش قدرت عضلانی شود. علائم اضافی شامل گرگرفتگی، رشد سینه، کاهش توده استخوانی و ریزش مو است.

مرمت

بهبودی از سندرم بیش تمرینی ابتدا نیاز به استراحت دارد. مرد باید به بدن خود زمان دهد تا جوان شود. قدرت و عملکرد در واقع زمانی که بدن در حال استراحت است بهبود می یابد.

دوم، یک مرد بیش از حد تمرین کرده نیاز به یک بازنگری جدی در رژیم تناسب اندام خود دارد. جلسات کوتاه‌تر، جلسات کم‌تکرار و/یا تمرینات با شدت پایین‌تر باید جایگزین روتین خطرناک قبلی او شود.

سوم، و نه کم اهمیت تر، یک مرد باید برای مبارزه با مسائل مربوط به تصویر بدن که ممکن است او را تشویق کند از طریق ورزش به خود آسیب برساند، کارهای شخصی انجام دهد. صحبت با یک مشاور یا روانشناس و بررسی انحرافات رسانه ای بدن مردان نه تنها می تواند به مردان کمک کند تا از تمرین بیش از حد در آینده جلوگیری کنند، بلکه عزت نفس و اعتماد به نفس سالم تری نیز در خود ایجاد می کنند.

یک مرد می تواند این اقدامات قانع کننده را با اقدامات اضافی برای کاهش سطح کورتیزول خود تکمیل کند. یکی از مهمترین اقدامات کاهش استرس است. گفتار درمانی، ماساژ درمانی و تمرینات آرامش بخش (مانند مدیتیشن، تنفس عمیق یا تصویرسازی هدایت شده) می تواند به مرد کمک کند سطح استرس کلی خود را کاهش دهد که به نوبه خود باعث کاهش سطح کورتیزول می شود. علاوه بر این، او می تواند با خوردن مقدار زیادی روی که در صدف، گوشت بره، گوشت گاو بدون چربی، جوانه گندم و اسفناج وجود دارد، سطح تستوسترون خود را افزایش دهد.

حفظ سلامت آلت تناسلی

تمرین بیش از حد برای سلامت آلت تناسلی مضر است. مردان نه تنها می توانند ورزش را در سطح معقولی حفظ کنند، بلکه می توانند با استفاده از کرم سلامت آلت تناسلی، سلامت آلت تناسلی را نیز ارتقا دهند (کارشناسان بهداشت روغن Man1 Man را توصیه می کنند) سرشار از مواد مغذی برای تقویت پوست صاف، گردش خون خوب و حساسیت زیاد. مردانی که از چنین محصولی استفاده می‌کنند می‌توانند نسبت به بسته‌بندی خود اطمینان بیشتری داشته باشند. علاوه بر این، عاشقان احتمالاً بیشتر به مردانگی سالم اهمیت می دهند تا ماهیچه های غول پیکر. مردان می توانند وزنه ها را استراحت دهند، کمی کرم کف کنند و از آنچه طبیعت به آنها داده لذت ببرند.

رژیم لاغری سریع