حمایت از فاشیای کف پا با آبرسانی به بدن شروع می شود

اکثر افرادی که از فاشیای کف پا رنج می برند، نمی دانند که کم آبی بدن می تواند عامل اصلی درد و ناراحتی باشد. هنگامی که بدن آب کافی دریافت نمی کند، ماهیچه ها می توانند خشک و شکننده شوند. ماهیچه ها و بافت ها برای عملکرد صحیح باید هیدراته شوند، به خصوص فاسیای کف پا.

فاسیای پلانتار بافتی ظریف اما انعطاف پذیر بین انگشتان پا و استخوان پاشنه پا است. این بافت مسئول راه رفتن پایدار و حمایت از وزن و حرکت بدن است.

هنگامی که بافت بیش از حد تحت فشار قرار می گیرد، پارگی در فاسیای کف پا ایجاد می شود. اگر به بدن اجازه داده شود که “خشک شود”، بافت ها خشک و شکننده می شوند، که می تواند با هر قدم یا نیروی بیش از حد به الیاف آسیب برساند.

تصور کنید که هر مرحله می تواند به فاسیای کف پا آسیب برساند.

عناصر کلیدی که باید برای فاشییت پلانتار یا PF به خاطر بسپارید

  1. پلانتار فاشئیت فقط از بین نمی رود.
  2. التهاب کف پا قابل پیشگیری و درمان است.
  3. فاشیای کف پا نیاز به درمان فوری دارد.
  4. با هیدراته ماندن می توان از التهاب کف پا جلوگیری کرد.

بیش از 78 درصد از آمریکایی ها به طور مزمن کم آب هستند. وقتی بدن شما آب کافی ندارد، ماهیچه های شما آنطور که باید انعطاف پذیر نیستند و بافت همبند به راحتی می تواند تحت فشار قرار گیرد.

مهم نیست که چه کاری انجام می دهید – ورزش می کنید یا پشت میز خود می نشینید – هیدراته بمانید.

درک این نکته مهم است که نوشیدن نوشابه، چای و قهوه بدن را هیدراته نگه نمی دارد. در واقع، بیشتر نوشیدنی ها به سادگی آب بدن را کم می کنند، احتمال استرس و آسیب را افزایش می دهند و می توانند به PF کمک کنند.

وقتی صبح از خواب بیدار می شوید، بدن شما به طور خودکار کم آب می شود. هر روز را با یک لیوان آب شروع کنید و پوست، ماهیچه ها، بافت ها – و پاهای شما – از شما تشکر خواهند کرد!

ما اغلب به اهمیت پاشنه های سالم پی نمی بریم تا زمانی که چیزی دردناک مانند فاشیای کف پا رخ دهد. این وضعیت دردناک می تواند منجر به یک بیماری مزمن شود، بنابراین مراقب باشید که امروز چگونه با پاهای خود رفتار می کنید.

شما بسیار سپاسگزار خواهید بود که این کار را انجام دادید.

برخی از نکات عالی دیگر …

  1. آب آشامیدنی.
  2. پروتئین کافی بخورید.
  3. حداقل صبح و عصر عضلات خود را دراز کنید.
  4. با سرمایه گذاری در کفش های خوب از پاهای خود محافظت کنید.
  5. قوس های خود را حمایت کنید – قوس های فرورفته یکی دیگر از دلایل اصلی PF هستند.
  6. در صورت احساس درد یا ناراحتی در پاشنه پا، به خصوص پاشنه پا، فوراً راهنمایی دریافت کنید.

همیشه بهتر است برای توصیه های صحیح در مورد نحوه درمان پاهای خود با یک پزشک یا فیزیوتراپ مشورت کنید. و با کمی تحقیق و کمی زمان، به اضافه یک یا دو لیوان آب اضافی در روز، می توانید از التهاب کف پا حمایت کنید یا از این وضعیت دردناک به طور کلی پیشگیری کنید.