جایگزین قند شماره 1 – سالم، طبیعی و شیرین – جایگزین نهایی!

همه ما در زندگی خود از کمی شیرینی لذت می بریم، اما از اثرات منفی شکر گریزی نیست. شواهد علمی فراوانی این سم اسیدی را با اثرات مضر متعددی از جمله سرکوب سیستم ایمنی، افزایش کلسترول بد، پوسیدگی دندان، پیری زودرس، جذب ضعیف مواد مغذی، رشد بیش از حد کاندیدا، عدم تعادل هورمونی و افزایش رادیکال‌های آزاد مرتبط می‌دانند. . شکر همچنین به چاقی، پوکی استخوان، دیابت، بیماری های قلبی، مشکلات بینایی و میگرن کمک می کند و سلول های سرطانی را تغذیه می کند. بدون درمان، قند برای سیستم های بدن بسیار مضر است.

زمانی که سطح قند خون ما از حد معمول خارج شده است، هوس قند می کنیم. این کار را با خوردن غذاهای شیرین و کربوهیدرات های تصفیه شده مانند آرد سفید انجام می دهد که به سرعت توسط بدن به قند تبدیل می شود. این یک گرفتن 22 است. هر چه قند بیشتری بخورید بیشتر میل می کنید. جدای از آسیب های جسمی، فراز و نشیب اعتیاد به قند باعث نوسانات خلقی، تحریک پذیری و از دست دادن تمرکز می شود.

شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام و ساخارین جایگزین های خطرناکی هستند که به سموم خطرناک در بدن تجزیه می شوند. به عنوان مثال، متیل الکل مشتق شده از آسپارتام به نوروتوکسین و فرمالدئید سرطان زا و اسید فرمیک تبدیل می شود که ترکیب شیمیایی سم مورچه را دارند. اسید فرمیک به صورت تجاری در محصولاتی مانند پاک کننده رنگ استفاده می شود.

آمینو اسیدهای مصنوعی که آسپارتام را می سازند – فنیل آلانین و اسید آسپارتیک – به طور جدی سمی هستند. به گفته دکتر جان اولنی، عصب شناس دانشگاه واشنگتن، سنت لوئیس، اسید آسپارتیک (40 درصد آسپارتام) باعث ایجاد سوراخ هایی در مغز موش ها می شود. همچنین، فنیل آلانین (50 درصد آسپارتام) باعث تشنج می شود و به DKP، یک عامل ایجاد کننده تومور، تجزیه می شود.

آسپارتام دارای 92 عارضه جانبی رسمی است و مطالعات بی شماری آن را با آسیب سیستم عصبی و مشکلات عصبی مرتبط دانسته اند. ساخارین حتی روی بسته بندی به شما می گوید که محصول آنها می تواند باعث سرطان شود.

شکایات در مورد آسپارتام 80 تا 85 درصد از تمام شکایات غذایی ثبت شده توسط FDA را تشکیل می دهد. شواهد آماری قوی وجود دارد که آسپارتام را با سرطان سینه مرتبط می کند. ارقام انجمن سرطان آمریکا نشان می دهد که موارد سرطان سینه از سال 1981، یعنی سالی که آسپارتام به عنوان یک افزودنی غذایی تایید شد، دو برابر شده است.

اگر جایگزین سالمی وجود داشته باشد که نه تنها طعم شیرینی داشته باشد، بلکه تأثیرات مثبتی بر بدن داشته باشد، چه؟ خیلی خوب به نظر می رسد که درست باشد؟

استویا یک جایگزین طبیعی قند است، یک غذای شیرین سالم که بر خلاف شکر، می تواند سطح قند خون را تنظیم کرده و استقامت را بهبود بخشد. استویا برای قرن ها در بومی پاراگوئه استفاده می شود و اکنون به طور گسترده در ژاپن در دسترس است، جایی که آزمایشات کامل استفاده خیرخواهانه آن را به عنوان یک شیرین کننده نشان داده است. گلیکوزیدهای موجود در استویا که طعم شیرین آن را می دهد، توسط بدن متابولیزه نمی شود، بنابراین هیچ کالری جذب نمی شود. علاوه بر این، خانه تعدادی از مواد مغذی سالم مانند فسفر، منیزیم، پتاسیم، آهن، کلسیم و روی، ویتامین‌های C و A، پروتئین و فیبر است و برخلاف شکر باعث رشد باکتری‌ها یا قارچ‌های ناسالم نمی‌شود.

استویا، که سطح قند خون را متعادل می کند، در واقع می تواند هوس خوردن غذاهای شیرین را کاهش دهد و مشاهده شده است که اشتها را زمانی که 15 تا 20 دقیقه قبل از غذا مصرف کنید، کاهش می دهد. همچنین به عنوان یک دیورتیک که می تواند بدن را از شر مایعات اضافی خلاص کند، شناخته شده است.

اگر به دنبال جایگزینی برای شکر هستید، این گیاه قابل توجه بدون کالری جایگزین نهایی شکر است. سالم، خوشمزه و شیرین! استویا به صورت مایع یا پودر در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی یا آنلاین موجود است و کتاب های آشپزی متعددی با دستور پخت استویا وجود دارد.

سبزیجات شیرین مانند هویج، کدو حلوایی و سیب زمینی، و همچنین میوه های فوق العاده مانند توت ها، پاپایا، انجیر و آلو که سرشار از آنتی اکسیدان ها و فیتوکمیکال ها هستند نیز جایگزین های خوبی برای ترک عادت قند هستند. سبزیجات با فیبر بالا و غلات کامل سالم نیز برای تثبیت سطح قند خون و اطمینان از آزاد شدن آهسته انرژی در جریان خون، کاهش عجله و متعاقب آن میل به غذاهای شیرین و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده عمل می‌کنند.

حق چاپ 2006 سیلویا رایلی