تکنیک های تمرین موی تای برای بهبود سبک مبارزه شما

موی تای شکلی از هنرهای رزمی ترکیبی است که در تایلند سرچشمه گرفته است اما از آن زمان در سراسر جهان محبوبیت پیدا کرده است. اهداف مختلفی را دنبال می کند. اگرچه هدف اصلی یادگیری وسیله ای برای دفاع شخصی است، اما بسیاری از افراد برای تمرینات قلبی عروقی و تناسب اندام کلی که می توان از طریق این جلسات به دست آورد، موی تای را انجام می دهند.

برای اینکه یک مبارز موی تای خوب باشید، ابتدا باید اندامی باریک و متناسب داشته باشید. و بهترین راه برای اینکه بدنتان را خوش فرم کنید، دویدن است. دویدن نه تنها بدن را تقویت می کند، بلکه به پاها شکل و قدرت می بخشد که برای مبارزه در موی تای ضروری است. می توانید به آرامی شروع کنید و به تدریج مسافتی را که می دوید، تا 5-10 کیلومتر در روز افزایش دهید. این به افزایش استقامت شما نیز کمک می کند. پرش همچنین یک ورزش خوب است که نه تنها شما را تناسب اندام می کند، بلکه به دستیابی به تعادل و وضعیت مورد نیاز در موی تای نیز کمک می کند. به جای پریدن روی هر دو پا، حلقه های متناوب روی یک پا به شما ورزش بهتری می دهد. اما بدن باریک و متناسب به تنهایی یک مبارز موی تای خوب نمی سازد. همچنین باید روی تقویت قدرت تمرکز کنید. و بهترین راه برای انجام این کار تمرین با وزنه های سبک تر و انعطاف پذیرتر برای تکرارهای متعدد است. اینها فقط ابزاری برای تقویت بدن و آماده کردن آن برای مبارزه واقعی بودند.

وقتی صحبت از تکمیل هنر رزمی موی تای می شود، هیچ جایگزینی برای تمرین وجود ندارد. چهار روش ممکن برای تمرین مبارزات موی تای وجود دارد. اولین مورد بوکس سایه است. معمولاً با تمرین در مقابل آینه، می توانید حرکات خود را ردیابی کنید و حرکات تهاجمی و تدافعی خود را شبیه سازی کنید. با این حال، وقتی صحبت از بوکس سایه می شود، باید دو چیز را به خاطر بسپارید. شما باید به جای عقب نگه داشتن و شلیک تیرهای نیمه، از تمام دامنه ضربات مشت یا لگد خود استفاده کنید. همچنین، این وسیله ای برای بهبود مبارزه شما است. بنابراین به جای ظاهر و ماهیچه های خود، روی حرکات و وضعیت بدن خود تمرکز کنید.

روش بعدی تمرین با کیسه بوکس است. شما باید پس از مشورت با مربی خود کیف خود را با دقت انتخاب کنید. به جای کوبیدن بی هدف به جیب خود، از جیب خود برای تکمیل مکان و تکنیک حملات خود استفاده کنید. بعد تمرین پد تایلندی می آید، با مربی یا یک شریک آموزش دیده که از پدها برای نشان دادن اهدافی استفاده می کند که می توانید به آنها ضربه بزنید. این می تواند به شما کمک کند تا حمله خود را به حریف متحرک کامل کنید و مهارت های دفاعی خود را توسعه دهید. در نهایت، هنگامی که آماده شدید، با یک شریک مبارزه با یکدیگر را تمرین کنید تا حس واقعی پیچیدگی ها و مانورهای موی تای را به دست آورید.

خوب، در حین مبارزه، چند تغییر ظریف وجود دارد که می توانید در مبارزه خود وارد کنید که می تواند مبارزه شما را تا حد زیادی بهبود بخشد. ابتدا باید به لگد خود متمایل شوید تا وزن بدن شما به ضربه وارد شود. بنابراین به جای اینکه فقط به سرعت ضربه خود بستگی داشته باشید، می توانید قدرت ضربه خود را نیز افزایش دهید. یک ترفند ساده دیگر ضربه زدن یا مشت زدن است که در آن به جای اینکه قدرت خود را روی هدف مورد نظر متمرکز کنید، قدرت خود را روی نقطه ای خارج از هدف خود متمرکز کنید. این قدرت ضربه شما را از طریق هدف عبور می دهد و آسیب بسیار بیشتری وارد می کند.

این چند تکنیک مبارزه با موی تای به شما کمک می کند تا مهارت های مبارزه خود را بهبود بخشید.

رژیم لاغری سریع