توضیح اهمیت رژیم غذایی کم اسید

رژیم غذایی کم اسید که به عنوان رژیم غذایی اسید قلیایی نیز شناخته می شود، یکی از محبوب ترین رژیم هایی است که امروزه افراد مراقب سلامتی آن را اتخاذ می کنند. این شامل مصرف و خوردن بیشتر سبزیجات و سایر مواد غذایی کمتر اسیدی مانند آجیل، غلات و لوبیا، با مقدار اضافی غذاهایی است که دارای کیفیت کمی اسیدی مانند لبنیات و محصولات گوشتی هستند.

رژیم غذایی کم اسید به عنوان راه حل و برنامه تغذیه ای مناسب برای کسانی که برای یک سبک زندگی سالم تلاش می کنند در نظر گرفته می شود، زیرا این برنامه غذایی به حفظ سطح صحیح pH در بدن ما کمک می کند. رژیم قلیایی جایگزین برنامه های غذایی محبوب مانند رژیم غذایی ساحل جنوبی و رژیم اتکینز شده است.

چندین متخصص تغذیه، متخصصان مواد غذایی و متخصصان تغذیه و همچنین سایر طرفداران سبک زندگی سالم توصیه کرده اند که هدف از رژیم های قلیایی حفظ تعادل صحیح pH در بدن در سطح مناسب، عمدتاً با مصرف یا خوردن سبزیجات و سایر غذاهای کمتر اسیدی این نوع رژیم غذایی منعکس کننده نوعی محیط گیاهخواری ایده آل است، که در آن تقریباً 75٪ از رژیم غذایی شامل غذاهای کم اسید (غذاهای گیاهی و گیاهی) و فقط حدود 25٪ برای سایر انواع غذاها با محتوای اسید کمی بالاتر است. مانند لبنیات و فرآورده های گوشتی یا برای کسانی که نمی توانند بدون استیک زندگی کنند، تا زمانی که تنها حدود 25 درصد از کل مصرف رژیم غذایی را تشکیل می دهند، مقدار کمی از این غذاها مجاز است.

نیاز به این برنامه رژیم غذایی از پیشرفت‌های اخیر ناشی می‌شود که نشان می‌دهد یک رژیم اسیدی با کیفیت بالا گاهی اوقات منجر به علائم سلامتی دیگری مانند درد عضلانی، سردرد، سوء هاضمه اسیدی و گاهی اوقات یک وضعیت سیستم ایمنی به شدت به خطر می‌افتد. مقادیر بیش از حد اسید همچنین می تواند بدن شما را از مواد مغذی و مواد معدنی مورد نیاز محروم کند، به همین دلیل است که یک رژیم غذایی کم اسید کنترل شده مورد نیاز است.

این به تعادل بدن ما با مقدار مناسب مواد مغذی و مواد معدنی کمک می کند. به کسانی که از علائم مصرف زیاد اسید رنج می برند توصیه می شود که تغذیه قلیایی را بیاموزند تا بدن خود را در مسیر صحیح رشد و رشد قرار دهند و در نتیجه ما را از بیماری های احتمالی در آینده نزدیک نجات دهند. همیشه از متخصص تغذیه خود در مورد اهمیت رژیم کم اسید اطلاعات بیشتری بخواهید.