ترفندهایی برای درست کردن یک ساندویچ خوشمزه، متفاوت و سالم



اگر واقعاً می خواهید یک ساندویچ سالم و باکیفیت برای ناهار یا شام درست کنید، نکات زیر هم باعث کاهش مواد اضافی و نامناسب کیک می شود و هم مواد مغذی مورد نیاز در کیک را افزایش می دهد.

1. نان با کیفیت بهتر انتخاب کنید

همه ما می دانیم که غلات تصفیه شده، مانند نان سفید، یکی از بهترین انتخاب ها نیستند، زیرا باعث نوسانات زیادی در قند خون می شوند و به اندازه غلات کامل سیر کننده نیستند. امروزه برخی از نان های سفید آماده با شربت ذرت با فروکتوز بالا، قندهای افزوده شده و سایر مواد افزودنی پر می شوند، اما این مواد باعث سلامت نان نمی شوند. بنابراین اگر یک نان سالم می خواهید، حتما نان سبوس دار و بدون مواد نگهدارنده را انتخاب کنید.

2. حجم نان را کم کنید

اگر می خواهید از طریق ساندویچ تا حدی میزان کربوهیدرات خود را کاهش دهید، بهتر است وزن ساندویچ را نصف کنید. این کار باعث کاهش مصرف کربوهیدرات و کالری می شود و به شما امکان می دهد به جای نان بدون چربی، سبزیجات و سبزیجات بیشتری مانند گوجه فرنگی، کاهو یا کلم بروکلی بخورید.

3. مراقب فرآورده های گوشتی باشید

نه تنها هات داگ ها سرشار از سدیم هستند، بلکه بسیاری از محصولات اغذیه فروشی سرشار از نمک و مواد نگهدارنده هستند. بنابراین اگر می خواهید از فرآورده های گوشتی اغذیه فروشی استفاده کنید، باید بدانید که میزان مصرف استاندارد این محصولات حدود 60 گرم در هر وعده است. البته برای بهبود کیفیت ساندویچ بهتر است به جای گوشت های آماده از مرغ یا بوقلمون کبابی استفاده کنید.

4. حجم سبزیجات را افزایش دهید

منظور ما فقط افزودن غذاهای سالم به نان، گوجه فرنگی و کاهو نیست. خیار تازه، آووکادو، فلفل دلمه‌ای، قارچ کبابی و گزینه‌های مشابه، همگی بهترین چاشنی‌ها و چاشنی‌های ساندویچ هستند که به تقویت محتوای مغذی این غذا کمک می‌کنند. هنگام افزودن سبزیجات و سبزیجات به ساندویچ ها، همیشه به استفاده از گزینه های متنوع و رنگارنگ توجه داشته باشید.

5. ادویه های جدید را امتحان کنید

سس مایونز و سایر گزینه های مشابه حاوی مقادیر زیادی ترکیبات مضر و نامناسب هستند. پس سعی کنید به جای این چاشنی های ناسالم از حمص، سس پستو، بابا غنوش یا آبلیموی تازه استفاده کنید. میوه های تازه مانند سیب و موز نیز برای کسانی که طعم شیرینی در نان را دوست دارند می توانند مناسب باشند. محصولاتی مانند زیتون، گوجه فرنگی خشک شده خانگی، سبزی و فلفل نیز گزینه های خوبی هستند.

6. از پروتئین گیاهی استفاده کنید

ساندویچ ها همیشه نباید گوشت و پنیر داشته باشند. می توانید یک ساندویچ بر پایه لوبیا (مانند حمص با سبزیجات و جوانه ها) درست کنید یا از موادی مانند کره بادام زمینی خانگی به عنوان پروتئین اصلی ساندویچ استفاده کنید. اگر آلرژی دارید، می توانید از کره بادام استفاده کنید یا با استفاده از انواع سبزیجات، سبزی ها و پروتئین های گیاهی، یک تغییر خلاقانه ایجاد کنید.