بهترین زمان و دوز ویتامین E که نمی دانید



ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان محافظ با اکسیداسیون کلسترول مبارزه می کند، ماده ای طبیعی است که توسط کبد تولید می شود و برای عملکرد طبیعی سلول ها، اعصاب و هورمون های بدن ضروری است.

بهترین زمان برای مصرف ویتامین E

یکی از رایج ترین سوالات این است که چگونه با ویتامین E مکمل مصرف کنیم؟ همانطور که در ابتدا توضیح داده شد ویتامین ها به دو نوع محلول در آب و محلول در چربی تقسیم می شوند.

ویتامین های محلول در چربی از جمله این ویتامین برای جذب نیاز به چربی دارند، بنابراین بهترین زمان برای مصرف این ویتامین که بیشتر آن به صورت قرص ویتامین E 400 است، همراه با یک وعده غذایی حاوی چربی به خصوص بعد از شام است.

مقدار ویتامین E

مقدار این ویتامین به تشخیص پزشک بستگی دارد، بنابراین سعی کنید آن را به صورت غیرمجاز مصرف نکنید، اما مقدار توصیه شده روزانه ویتامین E برای بزرگسالان 15 میلی گرم است و باید سعی شود بیشتر از منابع غذایی دریافت شود.

میزان ویتامین E مورد نیاز در سنین مختلف

بچه ها

1 تا 3 سال: 6 میلی گرم در روز

2 تا 8 سال: 7 میلی گرم در روز

9 تا 13 سال: 11 میلی گرم در روز

زنان

14 سال و بالاتر: 15 میلی گرم در روز

بارداری: 15 میلی گرم در روز

شیردهی: 19 میلی گرم در روز

مرد

14 سال و بالاتر: 15 میلی گرم در روز

منبع: سلامت نیوز