بهترین انواع سوپ چربی سوز برای لاغری سریع!

برای کاهش وزن بسیاری از افراد از انواع رژیم‌های غذایی استفاده می‌کنند تا با کاهش کالری مصرفی خود به هدف لاغری دست پیدا کنند. برای مثال رژیم شیر و موز، رژیم کانادایی، رژیم کتوژنیک، رژیم همپتون و… انواع رژیم‌هایی هستند که ممکن است حداقل نام یکی از آن‌ها را شنیده باشید. با این وجود بسیاری از متخصصین تغذیه عقیده دارند به‌جای پیگیری رژیم‌های مختلف و کوتاه‌مدت که ممکن است عوارضی داشته باشند و پس از آن نیز اغلب وزنی که در طی رژیم از دست داده‌ایم، باز می‌گردد؛ بهتر است از یک رژیم غذایی اصولی پیروی کرد و یا با اضافه کردن و کم کردن برخی مواد غذایی در رژیم روزانه، به هدف تناسب اندام دست پیدا نمود. در این مطلب از غفاری دایت می‌خواهیم در ارتباط با یکی از بهترین مواد غذایی برای اضافه کردن به رژیم غذایی صحبت کنیم که سبب افزایش چربی سوزی و کاهش وزن می‌شود. انواع سوپ چربی سوز می‌تواند تاثیر مثبتی در لاغری داشته باشد؛ بنابراین تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا نمونه‌ای از طرز تهیه سوپ چربی سوز و همچنین انواع سوپ سبزیجات رژیمی را به شما معرفی کنیم.

رژیم غذایی سالم

 

در یک رژیم غذایی سالم چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟!

مهم‌ترین نکاتی که در ارتباط با رژیم غذایی سالم باید در نظر گرفت، این است که در سنین مختلف نیاز بدن به کالری دریافتی متفاوت است؛ برای مثال یک کودک از سن ۲ تا ۸ سالگی تنها به ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ کالری در روز نیازمند است. همچنین کالری دریافتی بر اساس جنسیت نیز تغییر می‌کند. برای مثال خانم‌ها در سن ۱۴ تا ۳۰ سال، چنانچه تحرک کمی داشته باشند، باید حدود ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ کالری در روز دریافت کنند؛ این در حالی است که آقایان در این سن و با همین میزان تحرک، به روزانه ۲۰۰۰ تا ۲۶۰۰ کالری نیاز دارند. بنابراین بر اساس جنسیت، سن و همچنین میزان تحرک در زندگی روزانه، میزان کالری دریافتی بدن تغییر می‌کند.

نکته دیگری که در ارتباط با یک رژیم لاغری اصولی باید در نظر بگیریم؛ قرار دادن انواع ریز مغذی‌ها و درشت مغذی‌ها در رژیم غذایی است. چند مورد از اشتباهاتی که افراد انجام می‌دهند، شامل حذف کردن وعده‌های غذایی، افراط در مصرف خوراکی‌های سالم، حذف گلوتن، حذف کامل چربی‌ها و عدم تحرک کافی، حذف کامل کربوهیدرات‌ها و… هستند. برای مثال یا وجود آن‌که یک ماده غذایی سالم است یا کالری نسبتاً کمی دارد، چنانچه در خوردن آن افراط کنیم نه‌تنها به سلامتی ما آسیب می‌زند، بلکه کالری اضافی به بدن وارد می‌کند؛ بنابراین در یک رژیم غذایی سالم و اصولی باید از انواع میوه‌ها، سبزیجات و غلات، پروتئین، لبنیات و روغن‌های سالم استفاده کرد. همچنین داشتن تحرک کافی در کنار یک رژیم غذایی سالم و تغییر سبک زندگی سبب کاهش وزن اصولی می‌شود.

 

سوپ رژیمی برای کاهش وزن

 

چرا مصرف سوپ رژیمی برای کاهش وزن ؟!

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید چرا در این مطلب در ارتباط با سوپ چربی سوز صحبت می‌کنیم؟! سوپ یک وعده غذایی سبک است که می‌تواند حجم زیادی از معده را پر کرده و در کنار آن کالری کمی داشته باشد؛ به‌خصوص چنانچه از انواع مواد غذایی پرکالری همچون شیر پرچرب، خامه، پنیر و… استفاده نکنیم، یک میان وعده یا پیش غذای سالم خواهیم داشت. مصرف سوپ سبزیجات رژیمی پیش از وعده‌های غذایی نشان داده است که سبب می‌شود افراد وعده غذایی اصلی خود را کمتر میل کرده و از آنجایی که این سوپ‌ها کالری ندارند، در نتیجه به مرور زمان شاهد کاهش وزن خواهند بود. به همین دلیل در این مطلب می‌خواهیم به چند نوع سوپ رژیمی برای کاهش وزن اشاره کنیم که سرشار از سبزیجات بوده و در نتیجه به تناسب کمک می‌کنند.

انواع سوپ سوزاننده چربی

  • سوپ گل کلم: این سوپ یکی از انواع سوپ چربی سوز است که حاوی گل کلم، شیر کم‌چرب، کرفس، روغن گیاهی، نمک و فلفل است. به دلیل وجود گل کلم و کرفس در این سوپ، می‌توان آن را یک سوپ سوزاننده چربی دانست.
  • سوپ کلم: این سوپ سبزیجات رژیمی، یک سوپ چربی سوز است که با انواع مختلفی از سبزیجات همچون کلم، گوجه فرنگی، هویج، کرفس، پیاز، آب گوجه فرنگی، آب گوشت گاو، فلفل دلمه‌ای و لوبیا سبز تهیه می‌شود. به دلیل وجود سبزیجات کم کالری و سالم زیادی که در این سوپ کلم وجود دارد، می‌توان آن را قوی‌ترین سوپ چربی سوز دانست.
  • سوپ عدس قرمز: این سوپ را از عدس قرمز بدون پوست، هویج، پیاز، برگ نعنا، گوجه فرنگی، نمک، فلفل قرمز و شیر کم‌چرب تهیه می‌کنند و یک سوپ چربی سوز شکم است.
  • سوپ کدو تنبل: یکی از انواع قوی‌ترین سوپ چربی سوز، سوپ کدو تنبل است که از روغن زیتون، کدو تنبل، گردو، پیاز، آب مرغ، نمک، شربت افرا، برگ بو و کره نرم شده تهیه می‌شود و می‌توان آن را به‌عنوان یک وعده غذایی مصرف نمود.
  • سوپ گشنیز: در تهیه این سوپ چربی سوز شکم از گشنیز، هویج خرد شده، چیلی سبز آرد ذرت، سیر و پیاز، کلم، آبلیمو، نمک، کمی روغن و استاک سبزیجات استفاده می‌شود.

 

طرز تهیه سوپ چربی سوز

 

طرز تهیه سوپ رژیمی چربی سوز

سوپ کرفس رژیمی یک پیش غذای سالم است که به‌عنوان یک سوپ سوزاننده چربی، نه‌تنها سبب چربی سوزی شده، بلکه با اشغال معده، مانع از پرخوری غذای اصلی می‌شود.

مواد لازم برای سوپ کرفس رژیمی

  • یک دسته کرفس
  • نیم کیلو کلم پیچ
  • شش عدد پیازچه
  • دو عدد فلفل سبز دلمه ای
  • ۸۰۰ گرم گوجه فرنگی
  • یک قاشق غذاخوری روغن
  • ۸ فنجان آب
  • نمک فلفل سیاه پودر سیر نمک و زردچوبه به مقدار کافی

در طرز تهیه سوپ رژیمی چربی سوز کرفس، ابتدا سبزیجات خود را شامل کرفس، فلفل‌ها، کلم و پیازچه خود کرده و درون قابلمه می‌ریزیم. سپس آن‌ها را کمی با روغن تفت داده و گوجه‌ها را پس از پوست کندن و خرد کردن آن‌ها اضافه می‌کنیم. در این مرحله گوجه‌ها آب اضافی خود را درون قابلمه پس می‌دهند. در قابلمه را بسته و اجازه می‌دهیم روی حرارت کم، سبزیجات نرم شوند. سپس هشت لیوان آب را درون قابلمه می‌ریزیم و ادویه‌ها را اضافه می‌کنیم. در این مرحله اجازه می‌دهیم ۴۵ دقیقه با در بسته و حرارت کم بپزند. سوپ چربی سوز ما آماده است.

 

طرز تهیه سوپ رژیمی چربی سوز

 

طرز تهیه سوپ چربی سوز با کدو خورشتی

کدو خورشتی را همه به‌عنوان یک ماده چربی سوز می‌شناسند؛ به همین دلیل با تهیه این سوپ چربی سوز شکم، به جنگ چربی‌ها بروید.

مواد لازم برای سوپ کدو رژیمی

  • چهار عدد کدو خورشتی متوسط
  • پنج عدد گوجه فرنگی درشت
  • یک عدد فلفل دلمه‌ای
  • یک عدد پیاز
  • ۱۰۰ گرم هویج
  • ۱۰۰ گرم لوبیا سبز
  • یک قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه
  • یک قاشق غذاخوری روغن
  • نمک فلفل و زردچوبه به مقدار کافی

برای تهیه این سوپ سوزاننده چربی، ابتدا پیاز را خرد نموده و با روغن تفت می‌دهیم. کدو خورشتی و گوجه فرنگی را پوست کنده و خرد می‌نماییم و دلمه و هویج را نیز خرد کرده و تمام این سبزیجات را درون قابلمه می‌ریزیم. یک لیوان آب اضافه کرده و روی شعله زیاد آن را مدام هم می‌زنیم. پس از ۱۰ دقیقه، حرارت را کم کرده و ۴ لیوان آب اضافه می‌نماییم. آبلیمو و ادویه‌ها را نیز درون قابلمه ریخته و درب آن را می‌بندیم و اجازه می‌دهیم ۴۵ دقیقه روی حرارت ملایم بپزد. پس از غلیظ شدن، سوپ چربی سوز ما آماده مصرف است.

 

رژیم لاغری و سوپ چربی سوز

 

رژیم لاغری اصولی

با وجود آن که مصرف سوپ چربی سوز پیش از وعده غذایی، یک راهکار خوب برای کمک به کاهش وزن است؛ اما نمی‌تواند کافی باشد. بنابراین نیاز است تحت نظر یک مشاور حرفه‌ای همچون بهاره غفاری، نه‌تنها یک رژیم لاغری اصولی را پیش بگیرید، بلکه با دریافت ورزش مناسب در کنار آن، سبک زندگی خود را تغییر داده و به تناسب اندام برسید. یکی از خصوصیات رژیم‌های بهاره غفاری، رسیدن به تناسب اندام و سلامتی به‌صورت همزمان است. با کلیک بر روی رژیم لاغری آنلاین همین حالا رژیم مناسب خود را دریافت نمایید و برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی غفاری دایت کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید