این ویتامین ها را برای جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل مصرف کنید


به گزارش همشهری آنلاین، متخصصان تغذیه همیشه توصیه می کنند که از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنیم و از این طریق مطمئن شویم که تمام ویتامین ها و مواد مغذی مختلف مورد نیاز بدنمان را دریافت می کنیم.

یکی از مزایای مهم این سبک تغذیه این است که از زوال شناختی و عقلانی جلوگیری می کند، اما به طور طبیعی با افزایش سن خطر ابتلا به بیماری های عصبی افزایش می یابد و ما با این سوال روبرو هستیم که بهترین ویتامین برای محافظت از پیری ما چیست؟ سن؟ مغز؟

پاسخ این است که یک برنامه غذایی واقعا موثر باید با نیازهای منحصر به فرد فرد شخصی سازی شود. اما یک گروه از ویتامین ها وجود دارند که در خط مقدم حفظ جوانی و سلامت مغز قرار دارند: ویتامین های B.

مطالعه ای از دانشکده پزشکی دانشگاه ایالتی وین نشان داد که افسردگی، زوال عقل و روان پریشی اغلب با کمبود ویتامین B مرتبط هستند. راجاپرابهاکاران راجارتینام، روانپزشک و نویسنده اصلی این مطالعه: «کمبود ویتامین B12 تأثیر بسیار بیشتری نسبت به آنچه فکر می کردیم دارد، به ویژه در سالمندانی که تنها زندگی می کنند و بد غذا می خورند.

این ویتامین ها را برای جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل مصرف کنید
گروه ویتامین B

این گروه شامل هشت نوع مختلف ویتامین B است که هر کدام فواید منحصر به فرد خود را دارند:

1. افزایش انرژی

ویتامین B1 یا تیامین برای عملکردهای اساسی سلول ها و متابولیسم مواد مغذی برای تامین انرژی مورد نیاز است. مغز یکی از فعال ترین اندام های بدن شما از نظر متابولیسمی است و برای جلوگیری از کمبودی که می تواند منجر به مشکلات عصبی شود، نیاز به حمایت تیامین دارد.

2. طبقه بندی داروها

ویتامین B2 یا ریبوفلاوین به آنزیم های موجود در سلول های ما کمک می کند تا واکنش های مهم بدن و مغز را انجام دهند. این ویتامین به رشد سلولی، تولید انرژی و تجزیه چربی ها و مواد خارجی مانند داروها کمک می کند.

3. کاهش التهاب

ویتامین B3 یا نیاسین شریک بیش از 400 آنزیم است که در تولید موادی مانند کلسترول و چربی های مورد نیاز بدن و در تبدیل انرژی لازم به اندام های ما کار می کنند. نیاسین همچنین یک آنتی اکسیدان است که به کاهش التهاب اضافی کمک می کند.

4. از سلامت کلی مغز پشتیبانی می کند

ویتامین B5 یا اسید پانتوتنیک برای ساخت ترکیبی مولکولی که به آنزیم‌های بدن کمک می‌کند اسیدهای چرب را برای تولید انرژی بسازند و تجزیه کنند، لازم است. این ماده به سلول‌های ما کمک می‌کند تا پروتئین‌های ناقل ضروری تولیدکننده چربی بسازند و این مهم است زیرا مغز ما از چربی ساخته شده است، بنابراین این ویتامین یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها در حمایت از سلامت مغز است.

5. با بیماری مبارزه کنید

ویتامین B6 یا پیریدوکسین به دلیل نقشش در پیشگیری از بیماری مهم است و سطوح کافی از این ویتامین خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش می دهد. علاوه بر این، B6 به بسیاری از واکنش های شیمیایی در بدن کمک می کند و از عملکرد ایمنی و سلامت مغز حمایت می کند.

6. به سلول ها کمک می کند تا بهتر ارتباط برقرار کنند

ویتامین B7 که به نام بیوتین نیز شناخته می‌شود، سیگنال‌های سلولی را تنظیم می‌کند تا اطلاعات را به سرعت و کارآمد در سراسر بدن منتقل کند. سیگنال دهی سلولی از طریق انتقال دهنده های عصبی برای مغز مهم است.

7. ذخیره نقاشی

ویتامین B9 یا فولات یک مکمل محبوب و یک ویتامین مهم برای حمایت از سلامت مغز و اعصاب، عملکرد بهینه انتقال دهنده های عصبی و سلامت روان متعادل است. این ویتامین همچنین توانایی سلول‌ها را برای سم‌زدایی افزایش می‌دهد.

شماره 8. تقویت قلب

ویتامین B12 یا کوبالامین یک ویتامین ضروری برای تشکیل گلبول های قرمز و DNA است و از رشد و عملکرد سیستم عصبی حمایت می کند. این ویتامین همچنین به تجزیه پروتئین هایی که بر سلامت قلب و عروق خونی تأثیر می گذارند کمک می کند. این پروتئین برای سلامت مغز نیز مضر است.

دکتر اوما نایدو، نویسنده این مقاله، روانپزشک تغذیه، متخصص اعصاب، و عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی هاروارد است که همچنین بخش روانپزشکی سبک زندگی و تغذیه در بیمارستان عمومی ماساچوست را مدیریت می کند. او تحقیقات و مقالات زیادی در زمینه تغذیه برای پیشگیری از افسردگی، اضطراب، PTSD، OCD، ADHD دارد.