التهاب خفیف فشاری بر سیستم ایمنی شما است

هنگامی که ما دچار آسیب فیزیکی می شویم، بدن ما با ترشح موادی که برای کمک به مبارزه با آسیب و ترمیم هر گونه آسیبی که ممکن است ایجاد شده باشد، واکنش نشان می دهد. برخی از این مواد از بافت عضلانی آزاد می‌شوند، که این نظریه را توضیح می‌دهد که وقتی حرکت می‌کنیم سریع‌تر بهبود پیدا می‌کنیم. برخی دیگر توسط اندام هایی مانند کبد آزاد می شوند و با نمونه گیری خون قابل اندازه گیری هستند. بدن در برابر هر التهابی به یک شکل واکنش نشان می دهد، نه فقط به آسیب ها. برای تحریک مکانیسم های دفاعی بدن، لازم نیست که التهاب نتیجه آسیب باشد.

سیستم ایمنی ما علیرغم کشمکش درونی بدون هیچ علائم آشکاری در حفظ ما موثر است. بسیاری از مردم رژیم های غذایی ضعیفی دارند که دارای گلوکز بالا و مواد مغذی کم است. این منجر به چاقی، دیابت، و افزایش التهاب و بافت های آسیب دیده، که به عنوان محصولات نهایی گلیکوزیله پیشرفته شناخته می شود، می شود. گلیکاسیون فرآیندی است که در آن گلوکز به پروتئین های موجود در سلول ها متصل می شود و منجر به آسیب اکسیداتیو می شود. متأسفانه، زمانی که مصرف گلوکز بالا را حفظ می کنیم، مبارزه را بیش از حد به نفع التهاب می کنیم. این می تواند عواقب جدی از جمله تصلب شرایین، بیماری قلبی، دیابت و غیره داشته باشد.

یک نشانگر آزمایشگاهی سطوح بالای التهاب در خون، پروتئین واکنش‌گر C است که توسط کبد در پاسخ به التهاب تولید می‌شود. متخصصان پزشکی از این پروتئین به عنوان پیش بینی کننده بیماری های قلبی عروقی و نارسایی قلبی استفاده می کنند. چاقی و دیابت از عوامل اصلی التهاب هستند و به طور قابل توجهی خطر نارسایی قلبی را افزایش می دهند. حفظ یک رژیم غذایی با گلوکز بالا و مواد مغذی ضعیف بدن ما را در یک وضعیت ثابت التهاب خفیف نگه می‌دارد، که در صورت بروز آسیب یا زمانی که آسیب داخلی فراتر از توانایی سیستم ایمنی ما باشد، این التهاب افزایش می‌یابد.

علاوه بر چاقی، سبک زندگی کم تحرک نیز می تواند به التهاب کمک کند. وقتی ورزش می کنیم، بافت ماهیچه ای مواد ضد التهابی را در خون آزاد می کند. این نه تنها به بهبود بدن ما از استرس ورزش کمک می کند، بلکه به طور کلی به مبارزه با التهاب نیز کمک می کند. فاکتورهای غذایی شامل مصرف زیاد گلوکز یا نشاسته و مواد مغذی ناکافی شناخته شده برای مبارزه با التهاب، مانند ویتامین C، ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان ها است. کمبود ویتامین B، منیزیم و اسید فولیک می تواند منجر به آسیب رگ های خونی و استرس اکسیداتیو شود.

قابل توجه نقش روغن امگا 3 به عنوان یک ضد التهاب طبیعی است. اسیدهای چرب ضروری امگا 3 از عملکرد مناسب غشای سلولی پشتیبانی می کنند و آسیب اکسیداتیو را کاهش می دهند. منابع غذایی خوب شامل ماهی های روغنی مانند سالمون و ساردین، دانه ها و آجیل است. مکمل امگا 3 نیز برای مبارزه با التهاب و در دسترس قرار دادن این اسیدهای چرب ضروری برای سلول ها مفید است.

یک رژیم غذایی سرشار از سبزیجات برگ سبز، میوه ها و انواع توت ها و پروتئین های سالم مانند ماهی مصرف کنید تا مواد مغذی مورد نیاز برای عملکردهای سالم بدن را تامین کنید. هر روز ورزش کنید تا به عضلات کمک کنید تا مواد ضد التهابی بیشتری تولید کنند. وقتی آن پوندهای اضافی را از دست می دهید، سیستم ایمنی خود را تقویت می کنید تا به مبارزه با التهابی که در درون شما موج می زند ادامه دهید. فرزندان خود را فراموش نکنید. چاقی دوران کودکی مشکل بزرگی است. شروع مبارزه با التهاب در سنین پایین فقط می تواند آنها را برای عوارض بعدی آماده کند.

رژیم لاغری سریع