استفاده ایده آل از ملاتونین برای افراد مبتلا به بی خوابی

اولین چیزی که باید در مورد مکمل های خواب ملاتونین بدانید این است که آنها کمک کننده خواب هستند نه یک هورمون خواب. این طراحی شده است تا کیلومترها قبل از خواب را سبک کند، نه اینکه شما را در خواب نگه دارد. آنها همچنین برای درمان برخی از بیماری های رایج مانند اضطراب، سردرد و مشکلات خواب فروخته می شوند. با این حال، من متوجه شدم که افراد افسانه های خاصی در مورد این درمان اختلال خواب دارند که باید قبل از استفاده از آن برای کمک به شما در رسیدن به دوره خواب مورد نظر خود افشا و توضیح داده شود.

ملاتونین در بسیاری از نقاط بدن ساخته می شود که مهمترین آنها مغز و روده است که حدود 400 برابر مغز ملاتونین تولید می کند. به عنوان محصولی از ترکیب دیگری به نام سروتونین ساخته می شود که هم در بدن انسان و هم در بسیاری از غذاها وجود دارد. چرخه تولید آن توسط چرخه روشنایی تاریکی آغاز می شود. نور از سنتز ملاتونین جلوگیری می کند در حالی که تاریکی آن را افزایش می دهد. معمولاً سطح آن در اوایل عصر افزایش می یابد. بنابراین اگر آن را به صورت قرص در ساعت 10 شب یا 11 شب مصرف کنید، برنامه خواب شما را دیرتر از آنچه که باید به تعویق می اندازد.

یکی دیگر از خصوصیات خوش خیم رایج مکمل های خواب ملاتونین این است که نیمه عمر آن در بدن انسان 60-45 دقیقه است. این ممکن است به این دلیل اضافه کند که فقط یک قرص برای نوازش خواب است. از قضا، برخی از افراد به توانایی های آن به عنوان یک القاکننده رویای شفاف در دوزهای حدود 3 میلی گرم بسیار مطمئن هستند. درست است که ملاتونین خواب REM (حرکت سریع چشم) را سرکوب می‌کند، اما این تنها می‌تواند باعث بازگشت و افزایش نشاط رویا در افرادی شود که در کنترل ذهن خود در طول خواب تجربه دارند. اما علم هنوز استدلال اصلی را دارد که چرخه‌های طولانی‌تر REM (جایی که رویاها معمولاً روی می‌دهند) اواخر شب بعد از 4 تا 6 ساعت خواب اتفاق می‌افتند، بنابراین مطمئناً این مکمل مؤثرترین مکمل برای رویای شفاف نیست. اگر به رویای شفاف فکر می کنید، با خواندن کتاب رویای شفاف پیشرفته توماس یوشاک: قدرت مکمل ها، راه های بهتری را امتحان کنید.

اگر برای سردردهای اضطرابی، جت لگ، کمبود خواب یا سایر اختلالات خواب از قرص ملاتونین استفاده می کنید، نگران عوارض جانبی نباشید. ملاتونین سمیت بسیار کمی دارد و مصرف بیش از حد آن به یکباره هرگز شما را در کما قرار نمی دهد. این مدت زمان درمان است، نه سطح دوز، که بیشترین تأثیر را بر رعایت ملاتونین دارد. عوارض جانبی ملاتونین در مصرف کنندگان سالم در صورتی که کمتر از 3 ماه آن را مصرف کرده باشند، بعید است. این می تواند به دلیل واقعیت دیگری باشد که وقتی شروع به مصرف مکمل های ملاتونین می کنید، برای چند هفته بهتر می شود، سپس یک هفته دیگر ادامه می یابد. بنابراین اگر مردم فقط به استفاده از آن ادامه دهند، فقط ذخایر خود را نگه می دارند. جدا از عوارض خفیف تهوع یا استفراغ، مهمترین عارضه ملاتونین بروز کابوس است.

افرادی که رانندگی می کنند یا کارهایی را انجام می دهند که نیاز به تمرکز کامل و واکنش بدنی سریع دارند، نباید هنگام مصرف ملاتونین در این فعالیت ها شرکت کنند. همچنین می تواند فشار خون پایین، افسردگی و بیماری های کبدی را تشدید کند، بنابراین قبل از مصرف باید با پزشک مشورت شود و در صورت توصیه به مصرف آن، به یاد داشته باشد که آن را به عنوان یک درمان موقت برای بیماری های خود مصرف کند تا از ورود به آن جلوگیری شود. اثرات جانبی.

با این حال، روش‌های طبیعی و کم‌هزینه دیگری وجود دارد که هر کسی می‌تواند برای بهبود چرخه خواب و بیداری در طول روز از آنها استفاده کند، که می‌توانیم آنها را به شرح زیر خلاصه کنیم:

1- ورزش منظم در طول روز.

2- از مبارزه با خواب در روز خودداری کنید زیرا این کار به مغز می آموزد که با خواب شبانه مبارزه کند و چرخه خواب را مختل کند.

3- رفتن به یک اتاق تاریک در طول روز و بستن چشمان خود در آنجا برای چند دقیقه امواج مغزی را در ریتم آلفا تتا قرار می دهد که به مغز اجازه استراحت می دهد. این گذر کوتاه در طول روز مغز را آموزش می دهد تا راحت تر با شرایط مشابه در طول شب سازگار شود.

4- صبح ها حدود 30 دقیقه بعد از بیدار شدن از خواب یک قاشق کره بادام زمینی بخورید و این زمان را حتی در آخر هفته ها ثابت نگه دارید. این امر ریتم شبانه روزی کورتیزول، هورمون استرس اصلی که چرخه خواب و بیداری را به شدت کنترل می کند، تعیین می کند.