اثرات فست فود و غذاهای ناسالم

مهم نیست که شما چند سال دارید یا چه کسی هستید، مردم شلوغ تر می شوند. حتی می توانید ببینید که در برخی کشورها، یک بچه 5 ساله برنامه کلاس، آلات موسیقی و آموزش شنا دارد، در حالی که برخی از بزرگسالان برای گذران زندگی خود در شغل خود غرق می شوند. در این راستا فست فودها از انجام کار خود خوشحال خواهند شد. مردم تمایل دارند برای صرفه جویی در وقت، وعده های غذایی خود را با فست فود انجام دهند. بیایید نکاتی را ببینیم که ممکن است شما را از فست فود و غذاهای ناسالم دور کند.

اولین موضوعی که قطعا نمی توانیم آن را کنار بگذاریم چاقی است. اساساً یک همبرگر در یک رستوران فست فود حاوی بیش از 1000 کیلوژول کالری است، در حالی که این بیش از نیمی از نیاز روزانه ما است! من باور نمی کنم شما فقط می توانید یک همبرگر را در دست راست خود بدون یک فنجان کوکای وانیلی در دست چپ خود نگه دارید. فکر می کنید این کالری های اضافی در بدن شما کجا می رود؟ آنها در شکم شما به چربی تبدیل می شوند و معمولاً می توانید ببینید که در خیابان پایین هزاران نفر از عاشقان فست فود با شکم بزرگ هستند. خوب، اگر روی بدن شما نباشد، ممکن است آن را دوست داشته باشید.

چاقی نه تنها جرات می کند جلوی آینه بایستید، بلکه نه تنها خاری در چشم عموم است. در واقع چاقی عامل اصلی برخی از بیماری های مزمن مانند کلسترول بالا، بیماری های قلبی، فشار خون بالا، دیابت شیرین و بسیاری از انواع سرطان های دیگر است. این توضیح می دهد که چرا طیف سنی افراد مبتلا به بیماری های مزمن امروزه طیف وسیع تری دارد. چه کسی می خواهد برای مدت طولانی دارو مصرف کند و برای همیشه در بیمارستان باشد و خارج شود؟ در این مورد، انتخاب همیشه با شماست، همانطور که می خواهید.

ناگفته نماند که مغز ما اندامی است که بر نحوه تفکر و حرکت ما تأثیر می گذارد. فست فود و غذاهای ناسالم دارای مواد مغذی بسیار کم هستند. در عوض، آنها مملو از رنگ، طعم دهنده و مواد نگهدارنده هستند. شما نمی خواهید بدانید که چگونه مواد ناسالم می تواند منجر به برخی اختلالات روانی جدی شود. تحقیقات نشان داده است که غذای ناسالم می تواند باعث نارساخوانی، ADHD (اختلال بیش فعالی کمبود توجه) و بدتر از آن، اوتیسم شود. خلق و خو و هوشیاری افراد به شدت تحت تأثیر غذایی است که می خورند، به این معنی که بر تمرکز شما در مدرسه تأثیر می گذارد. برای والدین بیرونی، شما نمی خواهید بچه هایتان را در مدرسه احمق خطاب کنند، درست است؟

یعنی اصلا نمیتونی فست فود و فست فود بخوری؟ لازم نیست. شما فقط باید مقدار و دفعات مصرف آنها را در رژیم غذایی خود کاهش دهید. در ابتدا می توانستید غذای خانگی خود را به مدرسه یا محل کار خود بیاورید. البته بیکن، سوسیس و غذاهای کنسرو شده نباید انتخاب شما باشند. غذاهای تازه و سبزیجات را امتحان کنید. شما هنوز نمی توانید فست فود مورد علاقه خود را خیلی وقت ها بخورید. با این شرایط، مقدار زیادی آب می نوشید و به طور منظم ورزش می کنید.