آیا یوگا می تواند عملکرد ذهنی شما را بهبود بخشد؟

همه ما می دانیم که ورزش می تواند ما را از نظر جسمی بهبود بخشد – سطح کلسترول ما را کاهش دهد، حساسیت ما به بیماری های قلبی را کاهش دهد و سیستم ایمنی بدن ما را تقویت کند – اما چیزی که ممکن است متوجه نباشیم این است که ذهن را، که نباید نادیده گرفت، می توان با ورزش نیز بهبود بخشید. . دلایل این امر بیولوژیکی و عاطفی است که در سطوح مختلف برای ورزشکار مفید است و در نهایت ما را به این موضوع سوق می دهد که فواید ذهنی ورزش به همان اندازه برای سلامت کلی ما مهم است.

به جای اینکه بی خیال کفش های دویدن خود را بپوشید یا روی تردمیل قدم بگذارید تا انرژی داشته باشید و خون را به جریان بیندازید، شرکت در یوگا می تواند به شما ورزش مغز و قلب بدهد. در حالی که فواید فیزیکی ارائه می دهد، توانایی مغز شما را برای تمرکز و تشخیص عادات ناخودآگاه که از ساختار شما در گرانش یا پتانسیل کامل شما به عنوان یک موجود معنوی عاطفی پشتیبانی نمی کنند، تقویت می کند.

یوگا اغلب به عنوان یک نوع ورزش توصیف می شود، اگرچه بسیار بیشتر از یک تمرین معمولی است، اما زمانی که آگاهانه انجام شود به توانایی ذهنی ما کمک زیادی می کند. در حالی که کمیت کردن سلامت روان دشوار است – هیچ آزمایش خونی وجود ندارد که سلامت عاطفی را نشان دهد – افرادی که به طور منظم یوگا تمرین می‌کنند نمی‌توانند از خلق و خوی بهتر، انرژی بیشتر و نگرش مثبت خودداری کنند. به طور خلاصه، یوگا شما را در خلق و خوی خوب قرار می دهد و انرژی خوب همیشه به وضوح ذهنی و عملکرد بهتر منجر می شود. وقتی پر از احساسات مثبت و تأیید کننده زندگی هستید، ذهن شما به روش هایی پاسخ می دهد که تفکر و دستیابی را تقریباً نامحدود می کند.

از نقطه نظر بیولوژیکی، روشی که یوگا به مغز کمک می کند را می توان در مجلات پزشکی توضیح داد. اول از همه، یوگا علم و هنری است که حرکت بدن را با تنفس هماهنگ می‌کند، اکسیژن‌رسانی خون را بهبود می‌بخشد، جریان خون بهتری به مغز می‌دهد و در نهایت افکار واضح‌تر و مختصرتری تولید می‌کند. یوگا همچنین می‌تواند دوپامین و سایر انتقال‌دهنده‌های عصبی را افزایش دهد، که باعث بهبود خلق و خو و حفظ حافظه می‌شود.

یکی از بخش‌های ضروری یوگا، تنفس نیز سنگ بنای حمایت ذهنی است که تمرینات فراهم می‌کنند. در حالی که تنفس گردش خون را تسهیل می‌کند – به مواد معدنی و مواد مغذی حیاتی اجازه می‌دهد تا جایی که باید بروند و به همه اندام‌های بدن، از جمله مغز، اجازه می‌دهد تا عملکرد مناسب‌تری داشته باشند، تنفس نیز به روش‌های مستقیم‌تری به مغز کمک می‌کند. به عنوان مثال، تمرینی که گاهی در یوگا استفاده می‌شود، تنفس متمرکز از طریق یک سوراخ بینی در یک زمان است. در مطالعات EEG – مطالعاتی که الگوهای مغزی افراد را بررسی می کنند – این عمل نشان می دهد که تنفس از طریق یک سوراخ بینی می تواند فعالیت طرف مقابل مغز را افزایش دهد (یعنی تنفس از سوراخ چپ باعث افزایش فعالیت سمت راست مغز می شود). ). این در نهایت منجر به ارتباط بهتر بین دو نیمکره مغز، ایجاد عملکرد ذهنی بهتر و بهبود توانایی فرد برای یادگیری می شود.

ذهن آگاهی، جزء اساسی یوگا، به دانش آموزان کمک می کند تا لحظه حال را بپذیرند و بر روی آن تمرکز کنند و همچنین می تواند از عملکرد ذهنی پشتیبانی کند. به این دلیل که کسانی که ذهن آگاهی را تمرین می کنند، مغز خود را آموزش می دهند تا به روشی خاص کار کند. یوگا با آرام کردن و بریدن طنابی که شما را در معرض استرس و نگرانی قرار می دهد، ذهن را آرام می کند. ذهن آرام در حفظ اطلاعات، به خاطر سپردن اطلاعات و توسعه مهارت های تمرکز بهتر است. ذهن آرام توجه را متمرکز می کند و توانایی پیشرفته ای برای درک اطلاعات حسی دارد. به همین دلیل، برخی افراد معتقدند که یوگا یک وسیله نقلیه است

سکون، این توانایی شگفت انگیز را به شما می دهد که به طور کامل به لحظه حال باز شوید و فقط “روشن” تر باشید – چه تصمیم گیری سریع، چه از نظر احساسی پاسخگو بودن، یا یافتن راه حل دیگری برای یک مشکل به راحتی ببینید.

همچنین مطالعاتی انجام شده است که به این نتیجه رسیده اند که برخی از موقعیت های یوگا می تواند موقعیت فرد را در مورد چیزها تغییر دهد. ژست های خاص منعکس کننده حالات خاصی هستند. به عنوان مثال، محققان دانشگاه کالیفرنیا مطالعه‌ای انجام دادند که نشان داد برخی از حرکات یوگا نسبت به سایرین حالت‌های روحی را تغییر می‌دهند. یکی از نتایج به این نتیجه رسید که خم شدن به سمت عقب یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود خلق و خوی شماست و به افرادی که خلق بدی دارند چیزی برای عقب نشینی می‌دهد.

در حالی که کانون توجه بر فواید فیزیکی ورزش متمرکز است، فواید ذهنی به سرعت از سایه ها بیرون می آیند و برجسته می شوند. از آنجایی که یوگا بدن فیزیکی شما را آموزش می‌دهد، تمرینی آگاهانه است که به شما کمک می‌کند افکار، احساسات و روح خود را تجسم بخشید. یوگا با ارائه مزایای فیزیکی سایر تمرینات به کشف مزایای ذهنی تناسب اندام کمک می کند و به دلیل گوش دادن به افرادی که آن را تمرین می کنند بیشتر شناخته می شود.

TWISTED یک استودیوی یوگای پزشکی در مرکز پزشکی استئوپاتیک در بولدر، کلرادو است. Twisted از داروهای استئوپاتیک، هاتا یوگا و تمرین‌های تمرکز حواس برای آموزش تعادل بهینه بین سلامت جسمی، روانی و عاطفی استفاده می‌کند. هدف آن آموزش مردم و کمک به آنها برای داشتن زندگی سالم از درون است. برنامه های توانبخشی یک رژیم درمانی جامع را برای کل وجود ارائه می دهد و به هر فرد، نفس به نفس، قدرت می بخشد تا پتانسیل درمانی طبیعی بدن را تحریک کند.