آیا واقعا به مکمل های بدنسازی نیاز دارید؟

اگر بدنسازی علاقه ای است که شما آن را جدی می گیرید، احتمالاً از خود پرسیده اید که آیا مکمل ها انتخاب خوبی برای شما هستند یا خیر. با وجود محصولات بسیار زیادی در بازار که می‌توانید از میان همه خوش اندام‌های امیدوارکننده‌ای که برای آن تلاش می‌کنید، انتخاب کنید، چگونه می‌دانید کدام یک قانونی و کدام یک تبلیغاتی هستند؟

در اینجا برخی از اصول مکمل های بدنسازی آورده شده است تا با آنها آشنا شوید و به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا مکمل ها جزو ابزارهایی هستند که برای کمک به شما در دستیابی به اهداف بدنسازی خود نیاز دارید یا خیر.

مکمل یا بدون مکمل؟

این یک موضوع بحث برانگیز برای اکثر بدنسازان امروزی است. برخی از تندروها بر این باورند که تنها راه برای تمرین این است که از مصرف مکمل ها اجتناب کنید و در عوض به عادات غذایی پایبند باشید که به طور طبیعی نتایج مورد نظر شما را ایجاد می کند. و البته یک مدرسه از بدنسازان وجود دارد که اصرار دارند که مکمل ها تنها راه برای سوزاندن چربی و افزایش سریع توده عضلانی هستند.

به محض شروع ورود به رینگ مسابقه، می توانید مطمئن باشید که رقبای شما از تمام مواد قانونی برای آن مسابقه استفاده می کنند. اگر تصمیم دارید از مکمل های بدنسازی اجتناب کنید، همچنان با بدنسازانی رقابت می کنید که از موادی مانند کراتین، پروتئین و گلوتامین استفاده می کنند. اگر هدف شما صرفاً افزایش حجم است، مکمل‌های بدنسازی می‌توانند به شما کمک کنند تا سریع‌تر به فیزیک دلخواه خود برسید. با این حال، قبل از مصرف هر نوع مکملی، با پزشک خود مشورت کنید زیرا عوارض جانبی و خطرات مرتبط با آن وجود دارد.

مکمل های غذایی چه کاری می توانند انجام دهند

مزایای زیادی وجود دارد که می توان از مکمل های بدنسازی حداقل برای جدی ترین علاقه مندان بدنسازی به دست آورد. اسیدهای آمینه، بلوک های سازنده ماهیچه ها نیز پایه پروتئین را تشکیل می دهند. مکمل های پروتئین باعث رشد عضلات می شود، اما پروتئین های مختلف و نیازهای متفاوتی وجود دارد. کراتین عضلات را با انرژی اضافی تامین می کند و قدرت را در تمرینات شما بهبود می بخشد.

در طول رشد عضلات، گلوتامین برای بهبود ریکاوری عضلات استفاده می شود. با وجود انبوهی از مکمل‌های غذایی موجود، یادگیری همه چیز در مورد فواید هر کدام به منظور یافتن بهترین محصول برای نیازهای خود، خدمات بسیار خوبی خواهد بود.

کاری که مکمل های غذایی نمی توانند انجام دهند

مکمل های بدنسازی می توانند به شما در رسیدن به هدف تناسب اندام کمک کنند، اما آنها تنها بخش کوچکی از این روند هستند. مکمل های غذایی اثربخشی تمرین شما را افزایش می دهند، اما جایگزین آن نمی شوند. وزنه برداران موفق و جدی با رژیم غذایی کم چربی و پروتئین بالا پیشرفت می کنند تا به اندامی خوش اندام و قوی دست یابند. مکمل های بدنسازی فقط روند را تسریع می کنند. شما باید تلاش کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.