آیا نیاز به افزایش وزن دارید؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا در تلویزیون و اینترنت اطلاعات زیادی در مورد کاهش وزن در دسترس است، اما اطلاعات زیادی در مورد افزایش وزن وجود ندارد؟ قبلاً فکر می کردم که آیا من تنها کسی هستم که در جهان با این به اصطلاح “مشکل” تلاش برای افزایش وزن دارم؟ یکی از سخت ترین مبارزات من در زندگی ام تلاش برای افزایش وزن بوده است. من بیشتر عمرم 7/5 و 119 پوند وزن داشتم و این مرا افسرده کرد. لاغر بودن را قابل قبول نمی دانستم و این باعث شد که احساس کنم غیر دخترانه هستم. با افزایش وزن، نه تنها احساس و ظاهر بهتری داشتم، بلکه نسبت به بدنم بسیار شادتر و مطمئن تر بودم. بنابراین برای کسانی از شما که از لاغر بودن ناراضی هستند، راه هایی (راه های سالم) برای افزایش وزن وجود دارد.

بگذارید اولین کسی باشم که به شما بگویم تلاش برای افزایش وزن می تواند به همان اندازه افسرده کننده باشد، اگر نه بیشتر از آنهایی که سعی در کاهش وزن دارید. من باید یاد می گرفتم که با یادگیری بدنم و تنظیم عادات غذایی خود وزن اضافه کنم، اما در عین حال باید یاد می گرفتم که این کار را به روشی سالم انجام دهم (که تقریباً غیرممکن بود). من همیشه در پایبندی به غذاهای سالم بهترین نبوده ام. راستش را بخواهید، من در سفر طولانی افزایش وزنم چند گاو نر خورده ام. اما مانند هر چیز دیگری، در نهایت یاد گرفتم که چگونه این کار را به درستی انجام دهم، و “نه”، این کار آسانی نبود، به خصوص وقتی که عادت دارید همیشه آشغال بخورید. من باید تنظیمات را انجام می دادم و خوشحالم که انجام دادم.

اولین چیزی که به افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند می گویم این است که ابتدا به پزشک مراجعه کنند. مراجعه به پزشک می تواند به رد مشکلات پزشکی که ممکن است مانع افزایش وزن شما شود کمک کند. با این حال، مگر اینکه بیماری نداشته باشید، نکته کلیدی این است که کالری بیشتری نسبت به کالری مصرفی روزانه مصرف کنید. وقتی واقعاً گرسنه نیستید، خوردن می‌تواند بسیار سخت باشد، اما این احتمالاً یکی از بزرگترین مشکلات شما است زیرا به اندازه کافی غذا نمی‌خورید. سابقه خانوادگی شما نیز نقش مهمی در ساختار بدن شما دارد. اگر والدین شما هر دو لاغر هستند (که پدر و مادر من لاغر بودند)، به احتمال زیاد شما نیز لاغر خواهید بود. اما برای اکثر افرادی که مشکلات کمبود وزن دارند کمکی وجود دارد، فقط بخورید! پس بیایید در مورد آنچه که باید بخورید بحث کنیم.

ابتدا روی غذاهای پرکالری تمرکز کنید زیرا کالری چیزی است که برای افزایش وزن به آن نیاز داریم. اکنون، می دانیم که بستنی، آب نبات، نوشابه های گازدار، فست فود، چیپس سیب زمینی، و کلوچه ها کالری زیادی را در یک وعده بسته بندی می کنند، اما اینها سالم ترین انتخاب ها نیستند زیرا به اندازه چربی ترانس و چربی اشباع شده حاوی مواد زائد هستند. و غذاهای با شکر تصفیه شده مملو از مواد غذایی هستند و ناگفته نماند که ارزش غذایی کمی در اکثر آنها وجود دارد، اگر نه همه آنها که ارزش بررسی را دارند. آخرین کاری که باید انجام دهیم این است که چند پوند اضافه کنیم، اما با این کار دچار فشار خون بالا و گرفتگی عروق می شویم. چه معنایی خواهد داشت؟ بیایید در انتخاب‌های سالم‌تر و پرکالری و مکمل‌هایی مانند:

* آجیل

* آووکادوها

* غذاهای تهیه شده از آرد سبوس دار مانند برنج، ماکارونی، نان، غلات

* افزودن کره بادام زمینی، ژله و عسل به غذا/میان وعده ها

* سیب زمینیها

* لوبیا، ذرت و نخود

* با روغن زیتون و روغن کانولا بپزید (می توانید از اینها چربی های سالم دریافت کنید، اما یادتان باشد چربی در هر گرم 9 کالری دارد، بنابراین در مصرف چربی ها زیاده روی نکنید!)

* ماهی های چرب مانند سالمون، تن، ساردین و ماهی خال مخالی بخورید

* سعی کنید مکمل هایی مانند Boost و Guarantee را بین وعده های غذایی مصرف کنید

* سعی کنید از شیر کم چرب به جای آب در غلات داغ و سوپ استفاده کنید

* آب میوه هایی بنوشید که قند زیادی ندارند

* مکمل های افزایش وزن سالم که در فروشگاه های مواد غذایی یافت می شوند

* افزودن میوه های خشک و آجیل به غذاها

* دسر را بعد از غذا بخورید، مانند میوه با آجیل یا فنجان ماست با میوه

* استفاده از پودر شیر در دستور العمل ها

* افزودن پنیر کم چرب به غذاها

خوردن مکرر در طول روز و افزایش حجم وعده غذایی به شما کمک زیادی می کند. وعده های غذایی را حذف نکنید؛ شما به آن کالری اضافی نیاز خواهید داشت. همه اینها به سازگاری با افزایش عادات غذایی شما خلاصه می شود. سعی کنید بین وعده های غذایی میان وعده های سالم بخورید که به افزایش کالری کمک می کند. ورزش هایی مانند وزنه برداری به افزایش توده عضلانی (که شما را قد بلندتر نشان می دهد) و اشتهای شما را افزایش می دهد، اما تمرینات هوازی بیش از حد فقط به کاهش وزن کمک می کند نه افزایش آن.

اگر همه چیز شکست خورد، ممکن است بخواهید با یک پزشک قرار ملاقات بگذارید تا در مورد گزینه های دیگر صحبت کنید. اگر پزشک تشخیص دهد که شما طبق استانداردهای بهداشتی کمبود وزن دارید، محرک های اشتها وجود دارد که می توانند برای افزایش اشتهای شما تجویز کنند. اما دوباره، فقط یک پزشک واجد شرایط می تواند این تماس را برقرار کند.