آیا باید تمرین کامل بدن انجام دهم یا شکاف اعضای بدن؟

این سؤالی است که بسیاری از افراد در برنامه تناسب اندام از خود می پرسند و سؤال بسیار معتبری است. اگر این موضوع را در گوگل جستجو کنید، احتمالاً پاسخ های زیادی برای هر دو طرف خواهید دید که کدام یک بهتر است. حقیقت این است که پاسخ واقعی این است که … به آن وابسته است !!! هر دو استراتژی بسیار معتبری هستند و هر دو مزایا و معایب خود را دارند. من همچنین با مشتریانی که از هر دو استراتژی استفاده می‌کنند، نتایجی داشته‌ام، اما تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام یک را انجام دهم می‌تواند یک موضوع دشوار باشد. در اینجا یک تفکیک وجود دارد که می تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند:

شما باید یک تمرین کامل بدن انجام دهید اگر:

شما کاملاً تازه وارد آموزش هستید

برای کسانی که تازه به تمرین می پردازند یا کسانی که بعد از یک وقفه بسیار طولانی دوباره شروع می کنند، داشتن اندام کامل بهترین است. استقامت عضلانی شما کم است و نیاز به بازسازی دارد. اکثر افراد در 2-4 هفته اول تنها با 1-2 تمرین در هر گروه عضلانی، نتایج بسیاری را مشاهده خواهند کرد.

شما به طور مداوم برنامه های آموزشی را دنبال نمی کنید

آخرین کاری که می خواهید با هر برنامه تناسب اندام انجام دهید ایجاد عدم تعادل عضلانی از طریق تمرینات ناسازگار است. اگر با شکافتن اعضای بدن (یک روز سینه / عضله سه سر، سپس پاها و غیره) شروع کنید و تمرینات را از دست بدهید، در خطر ایجاد عدم تعادل عضلانی هستید زیرا همه گروه های عضلانی شما به طور یکسان تمرین نمی کنند. به عنوان مثال، اگر هر هفته روی قفسه سینه خود کار می کنید اما فراموش می کنید که پشت خود را تمرین دهید، احتمالاً دچار مشکلات وضعیتی می شوید که می تواند منجر به رکود و حتی آسیب شود.

به دنبال راهی آسان و سریع برای تمرین کل بدن با هر تمرین هستید

بیشتر مردم دوست دارند احساس کنند از زمان باشگاه خود به نحو احسن استفاده می کنند زیرا زندگی پرمشغله ای دارند و زمان ورزش بسیار مهم است. راه های زیادی برای انجام تمرینات کامل بدن وجود دارد و تنوع زیادی را برای اکثر افراد فراهم می کند.

شما فقط ۲ تا ۳ روز در هفته فرصت دارید تا به تمرینات قدرتی اختصاص دهید

مشابه آنچه در بالا ذکر شد، اگر فقط ۲ تا ۳ روز در هفته را به تمرینات وزنه اختصاص دهید، بدن کامل بهترین است. در حالی که انجام شکاف اعضای بدن در 3 روز امکان پذیر است، اما مفیدتر است که کل بدن خود را سه بار در طول یک هفته به جای یک بار در هفته ورزش کنید.

شما باید شکافتن اعضای بدن را انجام دهید اگر:

شما می خواهید تمرینات مقاومتی را 3-5 بار در هفته انجام دهید

اگر شما هم مثل من هستید، از ورزش کردن با وزنه لذت می برید و بیشتر روزهای هفته این کار را انجام می دهید. تقسیم قسمت های بدن یک راه عالی برای از بین بردن گروه های عضلانی در طول 3-5 روز و تمرکز بر 1 یا 2 گروه عضلانی در یک زمان است.

شما فقط می خواهید در طول هر تمرین روی چند گروه عضلانی تمرکز کنید

پس از مدتی ورزش، می‌توانید تصمیم بگیرید که گروه‌های عضلانی شما بیش از یک تمرین در هر تمرین به توجه بیشتری نیاز دارند. برای تمرینات تقسیم بدن، بسته به گروه یا گروه عضلانی که تمرین می کنید، 2 تا 6 تمرین در هر گروه عضلانی انجام خواهید داد.

شما به طور مداوم تمرین می کنید و بیش از 3 ماه به یک برنامه پایبند هستید

اگر به مدت 3 ماه به اندازه کافی ثابت بوده اید (مستمر یعنی حداقل 4 تا 5 روز در هفته هر هفته تمرین کنید) به احتمال زیاد این نظم را دارید که تمرینات تقسیمی اعضای بدن را شروع کنید. تسلط بر این رشته بسیار مهم است زیرا اگر این کار را نکنید، خطر بیشتری برای ایجاد عدم تعادل عضلانی در اثر از دست دادن تمرین وجود دارد.

همانطور که می بینید، هیچ درست یا غلطی در این سبک ها وجود ندارد، بستگی به این دارد که کدام یک بیشتر به شما می آید. برخی از افراد بین تمرینات کامل بدن و تقسیم اعضای بدن به جلو و عقب می پرند، که می تواند راهی عالی برای تغییر روتین تناسب اندام شما و افزایش نتایج شما باشد.

رژیم لاغری سریع