آموزش نقطه ای – مزایا و معایب

تمرین هدف به تلاش متمرکز برای کاهش چربی در قسمت خاصی از بدن اشاره دارد. مناطقی که چربی بیشتری در آن انباشته می شود باید بیشتر از سایر نواحی بدن سفت و کاهش یابد. اکثر مردم از افزایش ناگهانی چربی در نواحی خاصی از بدن شکایت دارند. به نظر می رسد بدن شما برای خودش برنامه هایی دارد. در کمال تاسف، در جاهایی که می‌خواهید باریک و صاف باشد، ضخیم‌تر به نظر می‌رسد، در جاهایی که یک برآمدگی جزئی شما را آزار نمی‌دهد. و فقط با چنین مشکلاتی در بخش بدن، تمرین نقطه‌ای اخیراً رایج بوده است. با این حال، در دنیای تناسب اندام بحث های زیادی در مورد اینکه آیا تمرین نقطه ای واقعا کار می کند وجود دارد.

آموزش نقطه ای قطعا جواب می دهد

برخی از متخصصان استدلال می کنند که تمرین نقطه ای قطعاً زمانی کار می کند که مجموعه ای از تمرینات به درستی تحقیق و برنامه ریزی شده برای قسمت های خاص بدن دنبال شود. دراز و نشست به لاغری بخش میانی بدن شما کمک می کند، به خصوص تمرینات باسن، باسن و ساق پا برای برداشتن دسته های عشق از ران ها.

آموزش نقطه ای قطعا کار نمی کند

برخی دیگر به شدت استدلال می کنند که تمرین نقطه ای نمی تواند و نخواهد بود. توضیح بسیار ساده است. چربی بدن مانند پیازی است که چربی آن به صورت لایه لایه است و نمی توان آن را فقط از یک ناحیه خاص پاک کرد. چربی تنها به عنوان یک لایه کامل از بدن خارج می شود. حفظ یک رژیم ورزشی سخت، شرکت در کمپ های بوت، و خوردن یک رژیم غذایی سالم، راه های بسیار بهتری برای کاهش چربی بدن نسبت به محدود کردن دامنه فعالیت بدنی شما به تمرینات خاص برای بخش های خاص بدن است.

بهترین مدل تناسب اندام

با این حال، اگر به هر دو طرف بحث نگاه کنید، به نظر می رسد که در هر دو عنصر حقیقت وجود دارد. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که اگرچه تمرین نقطه‌ای لزوماً باعث کاهش چربی در نواحی مورد نظر نمی‌شود، اما هدر دادن کامل نیست. ورزش نقطه ای را می توان به عنوان بخشی از سایر برنامه های ورزشی و تناسب اندام برای افزایش متابولیسم، عضله سازی و کاهش چربی استفاده کرد. با این حال، روش های اصلی توصیه شده توسط متخصصان برای کاهش چربی عبارتند از:

1. تمرینات قلبی: دویدن، دویدن، دوچرخه سواری ورزش هایی هستند که ضربان قلب را افزایش می دهند و به سوزاندن کالری کمک می کنند. این یک راه عالی نه تنها برای کاهش چربی، بلکه برای کمک به تناسب اندام شما است.

2. تغذیه سالم: تغذیه سالم و مغذی بهترین راه برای داشتن اندامی عالی است. اگر غذاهای ناسالم و چاق کننده بخورید، مطمئناً چاق خواهید شد و نتایج ناخواسته ای را تجربه خواهید کرد.

3. استفاده کلی سالم از بدن: این شامل حضور در کمپ های بوت، حفظ یک برنامه ورزشی ثابت، فعالیت بدنی در طول روز و اجتناب از استرس است.

تمرین نقطه ای به تنهایی ممکن است بهترین راه برای کاهش چربی در نواحی خاص نباشد. با این حال، هنگامی که در کنار سایر تکنیک های کاهش چربی مانند ورزش های قلبی و رژیم غذایی سالم تمرین می شود، تمرین نقطه ای سرعت متابولیسم را افزایش می دهد و به سوزاندن کالری کمک می کند. در عین حال، به تقویت ماهیچه ها کمک می کند، که در نهایت زمانی که تمام چربی از بین می رود، ظاهر می شود.

نکته ای که در اینجا باید به خاطر بسپارید این است که صبر، کار سخت و استفاده خردمندانه از بدن شما بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت.